IAdor Skrevet 6. juni 2010 #1 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg skal ut å fly innlands, men jeg er litt i tvil om hvordan med mme. Det skal jo ikke oppvarmes og blandes fra før. Hvordan er best måte å gøre det på?? Jeg kunne jo tatt med meg ferdigblandet, men har ikke så veldig lyst å ha med forskjellige typer. Nå bruker jeg HIPP og de har jo ikke ferdigblandet. Nå er det en stund siden at jeg var ute og reiste, men da hadde jeg blandet og varmet før avreise. (ja jeg viste dengangen lite om mme). Det er vel ikke lov å ta med mmepulver gjennom sikkerhetskontrollen og ikke kokt vann. Hvorfor det skal være så vanskelig. Jeg kunne gitt før avreise, men syns det blir i tidligste laget å gi mme. Vi skal fly tidlig, men må selvsagt tidligere hjemmen ifra. Har noen et god råd å komme med?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141943811-blomstre-du-meg-blomstre-kan-du-svare-eller-andre-som-vet-og-har-erfaring-gjelder-mme-p%C3%A5-flyreise/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomstre Skrevet 6. juni 2010 #2 Del Skrevet 6. juni 2010 Heisann! Dette går så fint så. Man får ha med mat til babyer til reisen gjennom sikkerhetskontrollen. Pulver er jo uansett ikke noe problem, det er alt som er flytende det er restreksjoner på. En termos med vann går fint, du setter den synelig i kassen i sikkerhetskontrollen og sier det er til babyen (lurt å sette de tomme flasken synlig også). Kaldt vann kan du kjøpe når du er kommet på den andre siden. Man kan bli spurt om å smake på mat man har med. En luring sa en gang at jeg skulle smake på det i termosen min... he, he, jeg sa bare at jeg slettes ikke ville stikke hverken fingeren eller tungen i kokende vann. Så han nøyde seg med å sku av korken selv for å sjekke at det bare var vann. Så hvis du bruker blandemetoden fra før så går det aldeles utmerket å bruke denne på reisen også. God tur :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141943811-blomstre-du-meg-blomstre-kan-du-svare-eller-andre-som-vet-og-har-erfaring-gjelder-mme-p%C3%A5-flyreise/#findComment-141945694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyra01 Skrevet 6. juni 2010 #3 Del Skrevet 6. juni 2010 Hei! Vi var fløy nylig innenlands, tur-retur, og prøvde to forskjellige måter å gjøre det på. Ene veien hadde vi med ferdig nan på kartong, og fikk varmt vann på flyet til å varme det opp i vannbad. Men det var litt kronglete, hadde ikke med noe å varme det opp i, så vi måtte varme den opp i et pappkrus. Det funket ikke så bra, tok lang tid, etc... :/ På tilbaketuren hadde vi med mme-pulver i et Avent-doseringsbeger, og litt kaldt kokt vann på flasken. (Under 100 ml, som er grensen) Så da fikk vi bare litt kokt vann ombord på flyet, blandet ut med det vi allerede hadde på flasken, til sånn ca drikketemp, og hadde deretter i pulveret fra begeret. Det funket veldig bra, og slik gjør vi det nok neste gang også Hvorfor skal man ikke kunne ha med mme-pulver? Vi fikk ha med flasken med litt vann på også, måtte bare vise den frem. De er veldig greie angående babymat/drikke virker det som Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141943811-blomstre-du-meg-blomstre-kan-du-svare-eller-andre-som-vet-og-har-erfaring-gjelder-mme-p%C3%A5-flyreise/#findComment-141945706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IAdor Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg var ute og fløy da barnet mitt var kun 2 mnd, da fikk jeg nesten ikke lov til å ha med meg mme. Så i dag var jeg kontakt med sas, og spurte om alle disse tingene. Hun sa, at jeg kunne ha med meg alt av barnemat. Jeg har tenkt å ha kaldt kokt vann på vanlig flaske og så blande ut pulvert ombord. Jeg har en sånn selvvarmende greie, ikke flaske eller patron. Er en ny greie. Men, om jeg får lov å ta den med meg ombord vet jeg ikke. Jeg spurte også om den 1 dl flytende væske greia. Hun sa at så lenge det var ment til barnet så var ikke det noe problem. Da var det snakk om vanlig vann, men som var kokt fra før. Hun sa også, at jeg kunne få kokt vann ombord, men vet av erfaring at det ikke er å anbefale. Noen som sa det til meg, for lenge siden. Det jeg så har tenkt å gjøre er å ha vann på flaske og ha med utskriften fra sas damen. Kommer jeg ikke gjennom sikkerthetskontrollen, så får de ringe damen eller sas. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141943811-blomstre-du-meg-blomstre-kan-du-svare-eller-andre-som-vet-og-har-erfaring-gjelder-mme-p%C3%A5-flyreise/#findComment-141946151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IAdor Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juni 2010 takk forresten for svar begge to:) Det der med å ta bare litt kaldt kokt vann og så få resten ombord var ikke dumt, takk for den:) den skal jeg nok benytte meg av:) Takk blomstre, nå får jeg helt sikkert en god tur:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141943811-blomstre-du-meg-blomstre-kan-du-svare-eller-andre-som-vet-og-har-erfaring-gjelder-mme-p%C3%A5-flyreise/#findComment-141946175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå