Gå til innhold

hvordan har fødslene deres plassert seg mht til termin, forskjellig eller likt?

pennywise*tobarnsmor<3*

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som har fått alle tre guttene sine 4 uker før termin, alle friske, men små. En annen venninne av meg gikk en uke over termin med begge jentene sine... Lurer på hva dere som har født mer enn en gang har opplevd mht til dette? jeg er gravid med nr 2 nå, og lurer på hva jeg skal forvente med tanke på fødselen, fødte nemlig i uke 37 forrige gang, etter å ha lekket fostervann siden uke 35.... fastlegen sier at man ofte følger et mønster, og at jeg derfor burde være forberedt på å føde før termin denne gangen også...

Fortsetter under...

Føder bare mer og mer over termin, desverre, hehe.

Første ble født dagen før termin, neste kom 4 dager over termin og siste var en uke etter termin, så gruer meg til denne! Håper jeg slipper å måtte gå å vente sånn, er så kjedelig, og dagene går så sent når du vet at det kan skje hvert øyeblikk!

Så ja, stemmer nok at man følger sitt eget mønster, og like godt å være forberedt på at man kan føde lenge før termin, ulempen er jo at du kan bli gående lenge å vente før det skjer noe da, hvis du skulle gå helt til termin, og kanskje over;)

Her har det vært litt hipp som happ.

1. og 4.(tvillingsv.sk) fødte jeg hhv 3 og 4 dager før.

2. kom 8 dager over, 3. på termindato, 6. og 7. hhv 14 og 15 dager over.

Så jeg er spent på hvor langt over jeg må gå med nr 8 nå :o) Har ingen tro på at hun vil komme før termindato her.

Førstemann kom 6 dager før termin.

Andremann kom 5 dager før termin.

Har hatt en magefølelese på hvilken dato barnet kommer på i begge svangerskapene og det har stemt. Har det denne gangen også, så det blir spennende å se :)

Annonse

hehe:) håper jeg kommer nærmere termin denne gangen!:) er jo bedre for ungen å få legge mer på seg og modnes ordentlig. sønnen min var 53cm og 3505g da han ble født 37+3... veldig tynn med andre ord!

Mine 4 har stadig komen tidlegare og tidlegare.... :

nr 1; til termin

nr 2; 2 veker før termin

nr 3; 3 veker før termin og

nr 4; 5 veker før termin.

Så siste gang måtte vi innom prematuravd. og var der 12 dager før vi fekk reise heim. Men alt gjekk veldig bra da.

No venter eg nr 5, med termin 24. nov. Må seie eg er veldig spent denne gang om mønsteret fortsetter...altså enda meir prematur fødsel.

Håper veldig eg "held ut" til nov iallfall...

Må vel òg få med at eg får kynnara stadig tidlegare, og at jormødrene trur dette kan ha medverkande årsak...

Og denne gang har eg allereie kjent dei....så er ganske spent på kva som skjer denne gang.

Nr. 1: Igangsatt 14 dager over termin

Nr. 2: På termin

Nr. 3: Ks 9 dager over termin (ingen tegn på at noe skulle skje. Gyn sa at pga størrelsen på barnet, ville heller ikke fødselen ha startet av seg selv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...