Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Nå skulle jeg liksom være superflink å jogge da... det går jo så som så! Sliter max med en vond nakke, og igår hadde jeg hodepine hele dagen som følge av en løpetur på moningen. Dagen før det igjen fikk jeg superstore vannblemmer på begge helene, og det i mine dyre joggesko!!! Det viktigste tipset jeg trenger er; Hvordan unngå gnagsår?? Brukte en annen sko idag, og endte opp med vannblemme på stortåa.... Hvorfor kan det ikke være problemfritt å trene?!?! Pst: Men det var godt da ;o)
The Bad Gal Skrevet 6. juni 2010 #2 Skrevet 6. juni 2010 Tada! http://www.klikk.no/helse/trening/article524617.ece
Ugl@ Skrevet 6. juni 2010 #3 Skrevet 6. juni 2010 Med nye joggesko så må man alltid regne med vannblemmer i starten. Lurt å bruke en sokk som sitter godt, feks Trysil. Når det gjelder nakkesmerter så spørs det underlag man løper på, men kan tenkes du burde tatt en tur til en manuellterapaut å fått sjekket og løst opp litt, kan tyde på noen låsninger i nakke og rygg. Ellers et tips som kan hjelpe på å forhindre og avlaste gnagsår, bruk gnagsårplaster forebyggende. Jogg helst på grusvei, ikke på asfalt!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Bruk fuktige sokker i skoene, da formes de fortere. Og dyre sko er ikke noen garanti for at de passer på din fot. Jeg har brukt mange tusen på andre merker enn Nike, men kommer tilbake hver gang. Sjekk at du ikke løper for fort. Kjøp deg pulsklokke og manøvrer deg inn i den sona du skal være. Jeg løp i alle fall for hardt og da heiste jeg opp skuldrene og ble sliten i nakken. Når du blir i bedre form kan du øke tempoet. La armene gå i bue når du løper, som om du har noe godt i lomma som skal opp til munnen, på den måten vil også armene hjelpe deg framover, og nakken blir ikke statisk. Løp på mykt underlag, skogbunn eller grus er best.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Takker for tips. Skoa i seg selv er kanongode... når jeg trener inne! Lurer på om ikke jeg presiserte det når jeg kjøpte de, at jeg skulle trene inne på senter. Jeg har brukt de masse inne, og de sitter som støpt! Men i skogen var de visst ikke like gode... Nakken min er et helvette, har slitt med den i 6 år... hjalp visst ikke å springe, nei! ;o) Skal ned på treningsstudio etterpå og ta noen øvelser som jeg har fått av en fysioterapeut. Har forøvrig testa det meste av manuellterapauter, kiropraktor, fysio osv osv osv... Og ja, det er i skogen vi er, ikke på asfalt. Det er jo drepen for en ellers så vond rygg...
Ugl@ Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Er det sko beregnet for tredemølle du har så duger de kansje ikke til å løpe i skogen med er jeg redd. Men kansje du skal forsøke å gå over til kjapp gange framfor å løpe. Forbrenner kalorier og er god trening det også, men mye mindre belastning på både ledd og ryggsøyle. Har selv problemer med et kne som gjør at jeg ikke kan løpe så mye.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Vet ikke hva det er beregnet på jeg, men det er Nike Shox (???) med knall demping! De er så supre inne.... Jeg vil jo løøøøøøøøpe! ;o) (dvs, jeg trener med venninda mi, og hu vil løpe) Men sikkert ikke noe dumt det, å bare ha kjapp gange.... Kjedelig at sånne dumme ting som en yrkesskade skal legge så mye demper på trening
Rampongi Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 compeed gnagsårplaster eller stift til å smøre på
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Sant nok ) Men går det noen gang over??? Øy, sånn stift har jeg jo et sted?? *leite*
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 Update: Testa med stiften, og klinte på meg nike-skoa igjen og la ut på en runde til. Har IKKE brukt nike-skoa på 2 døgn, og sambo mente at det kom til å gå såååå fint! Så nå sitter jeg her med beina høyt og tidenes vannblemmer. Gaaaaah! Innser kanskje at det er greit å dra i butikken og be spesifikt om løpesko....
Rampongi Skrevet 6. juni 2010 #11 Skrevet 6. juni 2010 antagelig Jeg har sånne bein som får gnagsår bare jeg drømmer om nye sko.. Jeg burde gått på svamp eller bare barbeint jeg. Compeed-plastrene funker jo kjempegodt på blemmer som allerede er kommet. Stiften funker nok best før blemmene kommer. Håper skoa dine skjerper seg til neste treningsrunde ass
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #12 Skrevet 6. juni 2010 Hehe, ja de burde ta seg sammen! Jeg har tidenes dårligste kondis, og er gatas feiteste, så jeg burde absolutt bare peise meg rundt i skogen. Og jeg har jo lyst! Men lysta drepes av smerter, altså.... nå halta jeg meg siste runden rundt, og har sikkert fucka opp bekkenet mitt atter en gang. Ja, plastrene er suverene på eksisterende blemmer, det er sant. Men de brukte jeg opp på 17-mai, av en eller annen merkelig grunn ;o)
Villa Perlesukker Skrevet 6. juni 2010 #13 Skrevet 6. juni 2010 har ikke peiling fordi jeg aldri har hatt gnagsår. Ikke mye i alle fall.... Men vil bare gi deg et kompliment for å være flink å trene! Bra jobbet
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #14 Skrevet 6. juni 2010 Heldige du Gnagsår og gnagsår, det er vel mer stoooore vannblemmer. Uten at det er noe bedre eller verre av den grunn Takk for det! Dagens 2.økt i skogen....nå er gubbelars ute å sykler, så når han kommer tilbake skal jeg trene med mamma. 3.ganger på en dag? Det er kanskje litt i overkant. Men takk!! (Han er klassefest i august jeg sku vært fresh til serru)
Villa Perlesukker Skrevet 6. juni 2010 #15 Skrevet 6. juni 2010 Regner med du skulle skrive: Har en klassefest i august? Og da skjønner jeg deg så godt hihi.... er det et mål å bli noe slankere eller er det bare fastere i fisken som er målet?
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #16 Skrevet 6. juni 2010 Herlighet, jeg kan jo ikke skrive....ja, det var det jeg mente "Noe" slankere? Målet er vel strengt tatt 30 kg, men det skjer ikke innen august hvertfall ) (jeg var jo så flink å gikk ned 23, men av en eller annen merkelig grunn kom de tilbake)
Rampongi Skrevet 6. juni 2010 #17 Skrevet 6. juni 2010 ja, 17. mai er dagen for blemmer. Dumme dagen, godt vi var utaskjærs Men så flink du er til å trene.. helt vilt! Jeg starta igjen i dag etter 4 ukers ferie hos min suverne svigermor, som av en eller annen grunn innbilte seg at vi trengte tre-rettes middag til både lunsj og middag HVER DAG i 30 dager.. jeg la på meg omtrent en kg i uka.. og jeg som hadde tatt av tre kg frem til vi reiste. Nå må jeg bare begynne på nytt igjen. Ikke at 3 kg er så mye i forhold til det du har tenkt deg ned, men kjedelig læll.. Håper du blir fastere i fisken og kommer i mål! Du har forresten fortsatt en av de fineste nickene jeg vet om
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2010 #18 Skrevet 6. juni 2010 Neeei! Slemme svigermor! Ikke for det, tanken var helt sikkert veldig god ) Spiller igrunn ikke så stor rolle hvor mye man skal gå ned, det viktigste er jo hvordan man selv føler seg Jeg er mye fastere i fisken nå enn jeg var når jeg hadde gått ned alle kiloene, hehehe Nå er magen fyllt opp igjen ;o) Tuuusen takk for det Det var koselig sagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå