Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #1 Skrevet 6. juni 2010 Lurer bare på hva symptomene var.... Får "fluer" på øynene sånn et par ganger i uka, og har hatt det siden januar. Blir litt redd. Akkurat som å kjøre i en tunell med hvite/sorte blinkende fluer. Og mange...Skikkelig ekkelt. Anyone som vet?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Jeg trodde det var skikkelig vondt, jeg..moren min sa det da hun hadde det..var som en rullgardin som gikk foran øynene og veldig vondt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 rullegardinfølelse... kjenens ut som noen trekker ned en rullegardin foran øynene dine.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Prøv å snakk med en optikker, de har peiling på dette med øyne.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 Netthinneløsning pleier å være smertefritt, men det kan sikkert variere. Dersom du har hatt dette periodevis siden januar er det nok ikke netthinneløsning. Det er en akutt medisinsk tilstand som raskt forverrer seg dersom man ikke får behandling. Symptomene kan først være blinkende lys perifert i synsfeltet. Og dersom netthinnen løsner helt, vil det være som en rullegardin som fjerner deler av synsfeltet. Dersom man ikke får behandling ganske raskt vil mer og mer av synsfeltet forsvinne. De blinkende lysene vil bare oppstå på det øyet som blir rammet. Det du kan gjøre neste gang du ser slike lys, er å sjekke om det gjelder synsfeltet generelt (begge øynene) eller bare ett øye. Ofte kan man få slike lysende fluer i synsfeltet hvis man reiser seg fort opp eller lignende. Jeg har hatt det flere ganger etter at jeg ble gravid. Men disse vil da oppstå for begge øynene, og er helt ufarlig. Dersom du er usikker syns jeg du skal kontakte legen din, og få henvisning til øyelege. De kan se på netthinnen din og du kan få vite om du er i "risikogruppen". Til slutt vil jeg si at eg ikke noen ekspert på dette, men grunnen til at jeg vet litt om det er at jeg er i risikogruppen og har selv vært bekymret for dette. Etter at jeg oppsøkte øyelege og fikk bekreftet at alt var fint har jeg roet meg ned, og tenker ikke på det. Da forsvant symptomene også gitt:-)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Jeg har ei venninne som opplevde slike 'blinkende lys'. Dette var ikke i forbindelse med blodtrykksfall el.l. Hun fikk øynene sjekket og det viste seg at det var nervetråder i øyet hennes som løsnet fra netthinnen. Nærmest en-og-en tråd og dermed oppstod disse 'blinkene'. Netthinneløsning er som beskrevet i innleggene overfor; som om noen trekker ned en rullegardin foran øynene dine.. Er du usikker og bekymret, så ta kontakt med lege/optiker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå