Gå til innhold

Kjempesen EL? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har slitt i nesten 3 aar med aa bli gravide og denne pp har jeg begynt aa bruke CB fertilitetsmonitoren. Jeg har sykluser paa 26-30 dager og paa monitoren har det vist "lav" fertilitet helt til i dag, paa dag 20! Da kom det "hoey". Betyr dette at jeg har supersen EL og dermed og veldig kort lutealfase? Regner med/haaper at den viser max i loepet av noen dager da...

Jeg skal begynne paa pergo neste syklus, vil det evt kanskje hjelpe til med aa faa tidligere EL? Blir veldig glad hvis noen kan hjelpe meg her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lutealfasen er som regel ganske konstant.. Kanskje el bare har blitt utsatt noen dager?

Men skulle det vise seg at du får mensen inne 10 dager etter eggløsning, så må du ta det opp med legen din. Hjelper jo ikke med pergo og super el, dersom lutealfasen ikke er lang nok. (nå vet jeg ikke om pergo kan påvirke den også...)

Har ikke noe erfaring med pergo'en selv, (selv om jeg burde det snart. Hehe..) Men vil anta at el kommer ikke lenge etter kuren er avlsluttet. Det er jo derfor en tar pergo'en. For å modne egget godt nok :)

Får håpe det bare er noe som har utsatt eggløsningen litt hos deg da, og at du får et par uker til tanta evt. kommer...forhåpentligvis ikke i det hele tatt da! Hehe.

Vet ikke om jeg hjalp deg i det hele tatt, men nå har du da fått ett svar, ihvertfall :P

Klem fra

Skrevet

Tusen takk for svar! Ja, du har jo rett i det, at lutealfasen skal vaere ganske konstant... Haaper det er sen EL denne perioden altsaa, men det maa i tilfelle bety mye senere TR enn jeg noen gang har hatt foer for at lutealfasen skal vaere lang nok. Aesj, altsaa! Men takk for tips, skal helt klart snakke med gyn om dette neste gang jeg skal dit. Det er jo i neste pp det, saa ikek saa lenge aa vente i tilfelle.

Lykke til med videre proving til deg og! :)

Skrevet

Pergo forlenger syklusen.. hadde syklus på 16 og fikk plutselig 28 dagers syklus... bare til info..

PS Stor fare for flergraviditet med pergo...

Skrevet

Oj, det var jo veldig din ble forlenget og... Naa er jo ikke selve syklusen min saa kort da, men virker som lutealfasen er det. Vet du om det da er LF som blir lengre ved pergo? Og ikke at EL kommer enda senere?

I dag fikk jeg hvertfall max paa CB'en, men hvis jeg har normal sykluslengde faar jeg jo mensen allerede om 5 dager ca... Vel, vi faar se.

Flergraviditet er helt greit for meg :) Skal du ha 2 til og er det resultat av pergo? Gratulerer i tilfelle!

Skrevet

Det var EL som kom enda senere for min del... Ja resultatet ble 2 for meg.. eller er gravid med to hvertfall, er litt tidlig enda.. takk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...