Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjertet mitt er nå 6mnd og hun ammes fortsatt en gang om natten. Når sluttet du å amme om natten? Hvordan gjør man det? Skal ungen bestemme?

Hjelp !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi er nettopp blitt 6 mnd og jeg ammer fortsatt, mer nå enn før hun begynte med grøt. Så dette lurer jeg også på?

Skrevet

Synes å huske jeg leste et sted at i 6-7 mnd alder er det på høy tid å slutte med nattmat:)

Tror det var her inne på "barnets utvikling."

Skrevet

jeg har en gutt på omtrent akkurat 6 mnd som fortsatt ammes en gang om natta ca. Men jeg tror ikke han agentlig har noe behov for maten, for hvis den puppen kommer for seint på natta/tidlig på mårran så er han ikke sulten på frokost. Så har tenkt å kutte ut, men må bare finne den riktige dagen... det er liksom mannen min sin jobb det da. så slipper lillegutten og ligge der og lukte pupp, men ikke få noen ting.

Skrevet

hun vil ha mer pupp om natten nå enn før hun startet med mat. ammer henne 2-3 ganger om natten nå !! En gang før hun startet med mat. Hva gjør jeg?

Skrevet

akkurat det samme som hos oss, men aner ikke hva vi skal gjøre. Noen har gitt tips om å gi grøt ca. ein time før leggetid og melk rett før leggetid. Evt bytte grøttype. Jeg gir småfolk sin god natt grøt med ris og pasta. Vet ikke hva slags grøt du gir, men kan jo være ein ide å bytte til f.eks nestle sin god natt grøt. Tror den inneholder mer fullkorn og er mer mettende.

Skrevet

jeg har 6 forskjellige grøter jeg bytter på. gir både pupp og grøt rett før leggetid. men hun spiser ikke så mye grøt dessverre :/

Skrevet

Min er 8 mnd og får pupp 2 - 4 ganger om natta (12 timersperiode). Har prøvd å slutte en gang men resulterte i hling i timesvis og da står jeg faktisk heller opp en gang eller tre og gir ham den supen og kosen han vil ha, så får resten av familien sove hvertfall ;) Han setter glupsk til livs en prosjon frokostgrøt om morgenen og spiser godt hele dagen. Lengter jo litt etter uavbrutt søvn men orker ikke tvinge han av med nattpuppen dersom det ikke resulterer i økt søvnkvalitet for noen av oss. Eldstejenta mi slutta jeg å gi pupp da hun var 7 mnd, da var det kun to netter med litt grynting og så var det akseptert. Denna karen her trenger tydeligvis litt mer - så da får han det :) Mitt tips: om dere ikke holder på å tørne av søvnmangel, så gi melk litt lenger på natt, evt prøv en natt eller fire uten å gi, dere merker fort om barnet aksepterer det eller ikke. Eller kjør på med nazi.regime, hvis man som voksen er prinsippfast nok skjønner barna til slutt at de har tapt og de tar neppe noen skade av det ;) Er vel bare jeg som hverken har krefter eller energi nok til å være så veldig streng om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...