Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei damer,

Vi trenger litt inspirasjon fra utenforstående angående navn til knøttet. Vi vil fryktelig gjerne kalle han/henne opp, og det skal derfor begynne på A...

Har selvsagt tenkt litt (eh, mye), og hvis det blir jente (noe vi forøvrig allerede i 6. uke er overbevist om at det blir begge to), tenker vi på Alma, men det er nok i oppadgående popularitet eller?? Vil helst ikka ha noe 3 andre i klassen kommer til å hete.. Jeg liker også Amna, men tror samboeren må overtales mer på den fronten. (Jeg kjenner en jente fra Irak som heter det, heh, så er nok litt påvirket, for meg er navnet heeelt naturlig, men for han ikke så naturlig akkurat)...

På guttefronten har vi egentlig bestemt oss for Amund, vi liker det begge godt, et stødig navn som ikke er så poppis, men vet ikke helt....? Er det for 80-talls? Jeg liker også Askild.

Er det andre forslag der ute eller kommentarer mottas de med stooor takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141941535-navn-p%C3%A5-a/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alma er veldig koselig og er ennå ikke på topp 40, så det er ikke såå poppis foreløpig.

Amna var for spesielt for meg også.

Amund og Askild er begge stødige og fine navn, og jeg tenker ikke 80-tallet i det hele tatt.

Ellers liker jeg godt:

Agnes

Ane

Anders

August

+ flere A-navn som er veldig poppis.

Takk for kjapp respons :-)

Aurora var egentlig bestemt før vi tenkte på Alma, men Aurora er iallefall på vei oppover, så vi tror det blir Alma heller.

Aksel er tredjevalget på guttenavnet. Godt å høre at dere ikke tenker 80-tall! :-) Hehe. Litt angst for å kalle ungen sin sånn som foreldregenerasjonen heter. Men det er vel mer sånn Espen, Kristian, Morten, Thomas, Øyvind... Evt Camilla, Mari, Silje, Stine, Line :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...