Maigutt07 + maijente10 Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Kan de f.eks. reagere på brus og sjokolade? Hva med reker, jordbær og løk, er det bare en myte eller stemmer det?
Rampongi Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Brus og rotgrønnsaker, men jeg ammet bare et par uker da, så har ikke den helt store erfaringen.
Reneeya Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Løk!!!!!! Jeg spiste litt løk innimellom de første ukene og trodde ikke vesla reagerte på det.. Men da jeg spiste hjemmelagede kjøttboller med masse løk og masse krydder en dag fikk jeg (og vesla) smertelig erfare at det ikke var såå lurt.. Hu skreik hele neste dag og avføringa bare rant hele neste dag! Endte med illrødt utslett på rompa stakkar :/ Ellers har jeg prøvd å ikke spise ting det er vanlig å reagere på som kål o.l. Brus og skjokolade har jeg derimot ikke vørt så forsiktig med, hehe, og hu har ikke reagert på det.
ingrid23 Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Jeg tror at min snupp reagerte på brus og sjokolade. Han fikk ikke magesmerter av det, men han gulpet en del. Fant ut at det ble mindre gulping da jeg kuttet ut brus og sjokolade, kanskje spesielt brus. Prøver å innbille meg selv at han ikke tåler det, for da blir det lettere å holde seg unna.... hehe....
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 6. juni 2010 #5 Skrevet 6. juni 2010 Ingenting hverken på nummer en eller to. Subler kaffe og gumler løk uten at de reagerer. Her er det nok store individuelle forskjeller, du er nesten nødt å prøve deg fram selv med hvert enkelt barn. Lykke til.
Babyønske �� Skrevet 6. juni 2010 #6 Skrevet 6. juni 2010 Reker(magevondt) og sitrus(utslett i ansiktet) var det eneste som ga reaksjon her. Koffeinholdig drikke sent på dag/kveld betød ofte nattevåk. Så han reagerte på koffein også.
vaffeljernet <3 Skrevet 6. juni 2010 #7 Skrevet 6. juni 2010 største ingenting, men minste hylte og skreik i 2 døgn etter at jeg hadde spist en liten reke. eneste gang han har hatt skikkleig vondt i magen. døgnet rundt skrek han. (fikk ny respekt ovenfor de som overlever flere måneder med kolikkbarn!)
Gjest eelis+kian Skrevet 6. juni 2010 #8 Skrevet 6. juni 2010 Min reagerte ikke på noen ting, jeg kunne og kan spise hva jeg vil.
malin85 Skrevet 6. juni 2010 #9 Skrevet 6. juni 2010 Min reagerer veldig på løk og hvitløk og mat som er veldig sterk. han reagerer også på den fanta iste saften.
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 6. juni 2010 #10 Skrevet 6. juni 2010 Lille snuppa reagerte på klementiner og epler.. Så jeg gikk hele jula uten å kunne spise klementiner (og jeg som vanligvis spiser flere kilo, hehe:) ) Nå kan jeg egentlig spise det meste (hun er nå 6 mnd), men er allikevel litt forsiktig med ting som løk,brus, og de overnevnte eplene og sitrusfrukter..
Gjest Kira06 Skrevet 6. juni 2010 #11 Skrevet 6. juni 2010 Datteren min har aldri reagert på noe jeg har spist, men spiser verken reker eller løk fordi jeg ikke liker det selv. Og brus vet jeg at hun ikke reagerer på, fordi jeg er avhengig av Cola:) Så er enig med innlegget ovenfor, at man sannsynligvis bare må prøve seg frem.
Tøffe Tøflus Skrevet 6. juni 2010 #12 Skrevet 6. juni 2010 Kålrot, erter, brokkoli og druer. Løk og blomkål hvis jeg spiser mye (løk i pizzasausen går greit, men ikke løkbiter. Snuppa reagerte på brus når hu var mindre (er 4,5 mnd), men nå kan jeg drikke små mengder (1-2 glass).
Ccathrine Skrevet 7. juni 2010 #13 Skrevet 7. juni 2010 Ikke alle babyer reagerer likt, så du får bare spise og finne ut hva din baby ikke tåler. Lucas får mageknipe hvis jeg spiser nugati og masse røde prikker i ansikte hvis jeg spiser taco kjøttei.
Daydreamer 81 Skrevet 7. juni 2010 #14 Skrevet 7. juni 2010 Jeg måtte kutte ut MELK og er forsiktig med mye melkeprodukter. Deter visst ganske vanlig. Erfarte også at pastiller ga babyen luft imagen og magesmerter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå