TinaP Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Jenta mi på 3 uker vil kun ha et bryst om gangen, da er hun fornøyd og vil ikke ha mer før om 2-4 timer. Da tar jeg selvfølgelig og byr frem det andre brystet. Jeg har den siste uken latt være å pumpe meg for å "sette ned" melkeproduksjonen, men fremdeles er hun fornøyd med bare et bryst til hvert måltid. Det kan til tider bli veldig melkespreng. Noen som har det på samme måte?
manaei Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har holdt på sånn siden starten og. Jenta mi var 10,6 kilo på 6mnd kontrollen....... Jeg har fremdeles melkespreng flere ganger i døgnet, enda jeg ikke ammer om natten en gang. Sikkert ett luksusproblem for de som har for lite melk, men huff så plagsomt
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Min vil bare ha et bryst foreløpig han også, han er bare 9 dager gammel da. Har ikke pumpa det andre brystet jeg da, håndmelker litt for å få bort melkesprengen bare så da går det fint. Foreløpig sover han veldig bra så jeg har nok melk iallefall selv om jeg ikke pumper
Vimsetrollet Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Jenta mi tar bare 1 bryst enda, og hun er 5 mnd. Jeg har ikke merka noe til lite melk likevel. På sykehuset anbefalte de meg å legge til begge på et måltid - det mener jeg er bare tull, for da fikk hun jo aldri tømt brystet. Den feiteste melka kommer jo til slutt! Jeg har ikke opplevd å ha lite melk. Melkeproduksjonen blir jo tilpasset det babyen tar, så jeg vet ikke om jeg ville pumpet for mye hvis jeg var deg - da får du jo enda mer melk da.
husmus &2 Skrevet 5. juni 2010 #5 Skrevet 5. juni 2010 Hvorfor skulle en få mindre melk av ikke å pumpe?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Jeg ammer også bare et bryst av gangen, men datteren min er bare 3 uker enda så hun vil vel sikkert spise av begge i løpet av ett måltid etterhvert. Fikk anbefalt å tømme det ene brystet først før man tilbyr det andre på sykehuset, men jeg tror ikke hun tømmer et bryst av gangen enda engang. Håper bare hun spiser lenge nok til å få i seg litt av den næringsrike melka...
Tyren78-09+12 Skrevet 5. juni 2010 #7 Skrevet 5. juni 2010 Jeg ammer også bare ett bryst av gangen, min er over 9 mnd. Var veldig spreng i begynnelsen..men det tilpasser seg veldig..Nå ammer jeg bare 2-5 ganger om dagen, og har igrunn sjelden spreng. Han er god og rund for alderen, så har fått i seg nok og vel så det
Daydreamer 81 Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Jeg har alltid gitt ett bryst av gangen og lillegutt har alltid vært fornøyd med det!. Dette må du se ann selv. Om kvelden nå han skal spise seg mett for natten kan jeg tilby det andre brystet etter det første... men det holder somregel med ett :-)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Jeg ammer bare på ett bryst per måltid. Gutten vår er 12 uker gammel. I starten hadde jeg lite melk, så da tok han ofte begge brystene per måltid. Men, så økte produksjonen og han trengte bare ett. I perioder fikk jeg da litt spreng på den ene siden, men dette har gått seg til veldig fint. Nå er det bare litt spreng på natta, for da går det lenger tid mellom ammingen enn på dagtid. Utrolig hvordan kroppen tilpasser seg
Kate77 Skrevet 5. juni 2010 #10 Skrevet 5. juni 2010 Tror ikke det er så uvanlig å bare gi fra ett bryst. Jeg gjorde det hele ammeperioden(11 mnd) med forrige og gjør det samme denne gangen. Synes det er veldig deilig å slippe styret med å bytte, særlig når en ammer offentlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå