Rampongi Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Piraten på straks 9 mnd har plutselig 39.1 i feber. Hun har vel egentlig kun hatt feber en gang før og da var hun omtrent nyfødt. Hun har fått 125 mg stikkpille paracet nå og virker i ok form. Nettopp satt til livs en forholdsvis diger porsjon grøt. MEN vi har slitt i noen uker med å få i henne drikke. Hun liker kun mme på natta (kan drikke 20-30 ml mme på dagtid på et måltid). Hun liker ikke vann.. Har prøvd tutekopper, skje, rett fra flaska, fra mors vannglass osv, men alt renner ut igjen. Jeg mener det er viktig med væske når de har feber (og ellers også så klart), men hva i all verden skal vi friste med? I morges prøvde jeg sukkervann, men det var heller ikke noe særlig godt.. Var nettopp på ferie og fikk tak i babyjuicer med ulike smaker, men det går heller ikke ned.. Bleiene er nok litt lettere og tørrere enn før, men det er da litt i dem.. Hva gjør vi nå? noen med gode tips? Kan hun ha fått feber pga av lite væskeinntak? Skjønner at dere ikke er leger her inne altså, jeg ble bare litt satt ut av den febern..
Tyra01 Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Hei hei! Nå har ikke jeg noe råd å komme med ang feberen, men vi har også slitt med å få i gutten vår på 6 mnd vann, og det har vært litt dumt nå i varmen som har vært i det siste... Prøvde også alt, tutekopp, flaske osv, men så fant vi en flaske fra mam som har litt spesiell tut, har du prøvd den? Gutten vår elsker å ligge å tygge på tuten, og når de tygger på den kommer det ut vann. Så han har slik vent seg til vannsmaken, og nå brekker han seg ikke lenger når han svelger vannet I tillegg så holder han på å få tenner, så når flasken har stått i kjøleskapet med kaldt vann, er den nok ekstra god å tygge på. http://www.mambaby.com/index.php?StoryID=11139&RefStoryID=11108&ProductID=395 De har den på de fleste dagvligvarer tror jeg...
Rampongi Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2010 Tusen takk for tips. Vi har denne koppen vi også. Hun digger å tygge på den med gommene sine, men kommer det vann, så renner det aller meste ut igjen.. håper iallefall noe av det svelges, men det er nok ikke mer enn noen prosenter i så fall, for hun er skikkelig våt på bodyen etter en slik økt.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 hva me å prøve vanlig saft? de dør jo ikke akkurat av litt sukker. det har jeg gitt til alle mine når de har vært syke bare så de skulle få i seg væske
Rampongi Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2010 Sant nok, de dør nok ikke av det. Spørs om vi ender opp med saft i løpet av dagen ja. Takk for tipset: )
Tyra01 Skrevet 5. juni 2010 #6 Skrevet 5. juni 2010 Ja, det er sant Da gutten vår hadde diaré og nesten ikke drakk mme (og heller ikke vann), sa en sykepleier jeg kjenner at om det ikke bedret seg, kunne vi gi ham noe hun kalte babysaft (vet ikke om hun mente en spesiell sort), bare for at han i det minste skulle få i seg væske.
Rampongi Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2010 jepp, vi prøver litt saft etterhvert. Nå har jeg akkurat laget noen isbiter, så jeg håper hun synes det er litt stas å suge på. Ellers fikk jeg også tips om melon i babyfeeder eller andre frukter med mye vann. takk takk! Nå våkner hun, så da er det bare å prøve igjen
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. juni 2010 #8 Skrevet 5. juni 2010 Jenta mi vil bare ha vann fra Boots sin 4 mnd kopp, den er god å tygge på. Vil ikke ha avent sine, da får hun vondt i tanna si... så kan hende vannet vil gli lettere ned om hun får "tygget" det i seg, som ble foreslått over. Håper du finner ut av det.
Gjest Kira06 Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Vi har nå hatt to runder med feber opp mot 41 grader, diare og oppkast. Utrolig ekkelt når barnet er så varmt at du nesten brenner deg når du holder henne inntil deg. Etter tredje tur på legevakten, ble vi sendt rett til sykehuset. Vi hadde da ikke fått i henne noe annet enn noen dråper sukkervann på to døgn. Ettersom de var redd for at hun skulle bli dehydrert, fikk vi noe jeg tror de kaller Gem eller noe sånt. Det var et pulver som skulle blandes i vann, og smaker litt som farris uten kulsyre. Det var visstnok endel salt og slike ting i det, som er bra for å unngå dehydrering. Det beste av alt, er at de selger dette på stort sett alle apotek, så ikke noe problem å få tak i. Hvis det skulle vise seg at feberen varer, så fikk vi beskjed om å bruke en sprøyte og gi henne 5 ml hvert 10 minutt. Det er visstnok mye bedre å gi dem litt av det i stedet for vann. Men når det er sagt, så viste prøvene de tok på sykehuset at vesla ikke var dehydrert, selv etter så mye feber, oppkast og diare. Hadde ikke tisset på et døgn heller. Så tydeligvis at disse små tåler mer enn hva vi tror, og datteren min er like lite interessert i vann som din. Hun synes det er mer morsomt å tygge på flasken enn å drikke. Og amming er også blitt kjedelig, gidder til nød å drikke litt morgen og kveld. God bedring til piraten (som jeg alltid har trodd har vært kallenavnet til en gutt.. hehe!)
Rampongi Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2010 Takk for gode tips Kira06. Piraten er jente ja GEM har jeg faktisk glemt.. godt forslag, men det må nok sprøytes ned i halsen ja.. hun svelger nemlig ikke annet enn noen ml mme. Aldri vann eller andre væsker.
Gjest Skrevet 5. juni 2010 #11 Skrevet 5. juni 2010 GEM på sprøyte funker. Når lille høna her var spysyk i 6 dager og totalt uttørret var det som fikk henne på banen igjen disse her; http://www.kinsarvik.no/VarelistingPrProdusent.aspx?vis=3&produsentid=ELLAS%20KITCHEN Og banan glassene fra Nestle! Mye væske i frukt! Lykke til ;o)
Rampongi Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. juni 2010 Ja, ellas sklir ned her også, men bare på grøt. Men det er jo litt væske i disse også, så det hjelper jo på skal sjekke ut bananglassene fra nestle Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå