Junifrue Skrevet 5. juni 2010 #1 Skrevet 5. juni 2010 Jeg er bare i uke 4+4, men de siste dagene har jeg blitt så ekstremt trøtt. Føles som om tyngdekfaften jobber mot meg og at jeg aldri blir helt våken... Får jo ikke sove om natta heller, selv om jeg er kjempetrøtt. Det går jo allerede utover jobben min som sykepleier siden jeg er trøtt og ukonsentrert på jobb... Er det ikke litt tidlig å ha det sånn? Har noen gode tips for å få sove godt om natta og være mer opplagt om dagen?
Førstegangs mor Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 hei. hadde det på samme måte veldig tidlig i svangerskapet. valgte å bli sykemeldt 30% så jeg jobbet 70% som, sykepleier jeg å. er en tung jobb være gravid i syns jeg.... sov myyye på ettermiddagene. å det er ikke tidlig å ha det sånn. tror det er nokså vanlig. skjer jo mye i kroppen din nå å det går over! gå til legen å sjekk jern nivået, jeg hadde lavt jern. MEN du... se på det positive. du er faktisk gravid!! hurra! jeg klarte ikke å tenkte så positivt når jeg var så trøtt, og slapp, men nå i ettertid tenker jeg at det var jo det minste problemet. Mistet babyen vår forje uke:( var da 10 uker på vei. mens jeg var gravid tenkte jeg at det var så synd på meg og at det var stress at babyen kom midt i jula (26 des ca) og at jeg var trøtt osv... men nå tenker jeg bare for et naud jeg var! det spiller ingen rolle når de kommer, og om man bare er trøtt er man heldig... lykke til:) se på det positive. er vanskelig å forstå hvor ille det er med sa uten ¨å vært gjennom det. under det ikke min verste fiende. lykke til:)))
Snuskomrusk Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Skulle ønske jeg kunne komme med noen gode tips, men har selv vært helt lost sålangt i svangerskapet. Trøttheten var det første tegnet på graviditet jeg hadde! Jeg fikk etter en uke 50% sykemelding fra jobben, slik at jeg kunne ta mine sårt tiltrengte høneblunder (hvis ikke sovnet jeg hvis jeg satte meg ned). Er nå i uke 12 og føler at energien kommer sakte men sikkert tilbake, så det er lys i slutten av tunnelen Ellers lytt til kroppen og sov så mye du trenger; du gror tross alt et menneske inne i deg! Lykke til!
littlefairy Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Jeg er også syyykt trøtt, vært det ca siden uke 5, er nå 11+3, og syns jeg kanskje merker ørlite til at jeg får mer energi tilbake wohoo Var hos legen igår å fortalte om trøttheten/slappheten min, og han sa: Så bra! det betyr bare at du er gravid :) Så det er rett og slett helt vanlig, og det er kroppen din som bruker mye energi på å lage denne lille vidunderlige skapningen i magen din Men tror det er viktig å lytte til kroppen og ta en ekstra powernap når du kan... (jeg sov noen ganger 3timers middagslur, hehe, og da er det ikke like greit å sove igjen på natta når man skal :s Men uansett, lykke til! Og husk! å være gravid er ikke en sykdom, det er en tilstand :)
Junifrue Skrevet 5. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2010 Først og fremst: det var trist at du mistet førstegangs mor, håper det ikke går for lang tid før du blir gravid igjen. Takk for svar dere. Jeg er jo på en måte glad for trøttheten fordi det er det eneste symptomet jeg har på at jeg faktisk er gravid. Men allikevel sliter jeg med dårlig samvittighet i forhold til jobben, siden jeg faktisk skulle vært på jobb i dag, men klarte knapt å slepe meg på toalettet i morges, så måtte bare bli hjemme.... Jeg har nemlig alltid vært svært avgengig av nok søvn, og har blitt syk de gangene jeg har gått en stund uten nok søvn tidligere. Når man da jobber til 22, ikke får sove når man legger seg, må opp på do flere ganger uten å få sove etterpå og da skal på jobb igjen kl. 07, da sier kroppen stopp gitt. Powernaps kan jeg få til hjemme, men på jobben er det ganske umulig dessverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå