vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Vært hos lege, men han tror det er et virus? Veldig småspist, spiser kun veldig most mat for tiden. Har munnskåld også, en flekk inni kinnet. Men ellers har han dette belegget under overleppen og på innsiden av underleppen, ser litt hovent ut. Noen som har vært ute for dette?
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 5. juni 2010 #2 Skrevet 5. juni 2010 Kan det være det same som små babye får? husker ikke hva det hetter desverre :S men det er helt ufarlig, men kan være ubehagelig for barnet å ha det. Det er ett slags virus/sopp ja, men er ikke sikker om det er det eg snakker om siden legen ikke gjidde deg mere informasjon
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 minner litt om det snuppa mi hadde da hun var baby. hun fått sopp inni munnen, da var hun kvit inni munnen og på tunga. fikk sppmiddel som vi sprøytte inn i munnenhennes å da ble det bedre..
bønni Skrevet 5. juni 2010 #4 Skrevet 5. juni 2010 Det høres ganske likt ut som det min sønn fikk for noen måneder siden. Hvitt belegg på innsiden av leppene og inni munne, og rød og sår hud under og rundt belegget. Han spiste lite, og jeg antar at det var pga ubehag. Vi var hos legen og tok prøver som viste at det var en soppinfeksjon, helt ufarlig. Det gikk over av seg selv etter en stund, vi fikk resept på et middel til å smøre på, men benyttet oss ikke av det ettersom det bedret seg i perioden mens vi ventet på prøvesvar. Gutten min fikk det etter en periode med veldig mye smokkebruk. Vi kuttet ned på smokketid - kun til soving og når han var kjempesliten på ettermiddagen og trengte å roe seg. Tok ut smokken av munnen når han hadde sovnet på kvelden. Har inntrykk av at det hjalp å ikke alltid ha den plastdingsen i munnen ;-) Er ikke plaget av det lenger! Om det ikke går over i løpet av en ukes tid ville jeg snakket med legen igjen, få tatt en prøve.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 6. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2010 Takk for svar, bruker forøvrig ikke smokk, men gir flaske når han skal legge seg for kvelden. Fikk ikke noe soppmiddel, han trodde det kunne være munn og klovsyke? Trodde det var noe alvorlige greier, men legen virket ikke særlig bekymret. Kanskje det kan være sopp da, skal snart slutte med nattflaske, så kanskje det bedrer seg da? Har den uansett ikke så lenge i munnen, men kanskje melkerestene ikke akkurat hjelper på forholdene (eller tennene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå