Gå til innhold

Ånei, mini har fått ørebetennelse! Et sant mareritt, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært veldig grinete og hatt feber et par dager, og jeg trodde det var ny tann på gang.

Helt til jeg oppdaget at det rant litt fra øret hans, da skjønte jeg hvorfor han gråt så utrøstelig.

Han får paracet og nesedråper, men jeg synes effekten er så kortvarig, et par timer så er det grining igjen. Har prøvd varm olje på bomull, og synes det hjelper litt. Noen som har andre gode råd?

Bør jeg gå til lege?? Har inntrykk av at det er litt ut med antibiotikabehandling, at det går like fort over av seg selv. Nå er det tredje natten som står for tur.

Håper det tar slutt snart, er så utrolig sliten... Og stakkars lillemann som har så hjerteskjærende vondt...:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Så kjedelig!

Jeg hadde nok absolutt tatt en tur til legen, slik at han får sett på øret. Har selv hatt ørebetennelse i voksen alder, og fy så vondt det er. Er ingen tilhenger av å ta antibiotika i tide og utide, men hvis det er en skikkelig kraftig betennelse så er det greit å gjøre noe med det.

God bedring til mini!

Skrevet

Min lille har hatt trykk på øret og ørebetennelse stort sett av og på nesten siden hun ble født. Har aldri fått noe for det. Her er det skriking stort sett minst hver 3 dag. En meget sliten mamma. Småen sover aldri mer en maks 30 min på dagen. Masse byssing. Heldigvis begynt sove litt mer om natten.

Hun er nå straks 8 mnd. Vi ble sendt videre til spesialist for følge opp. Men de gjør ikke noe så lenge de er så små uansett.

Håpløs og vondt se de ha det så vondt, men ikke annet gjøre enn gi de paraset visst. Spesialisten mente at nesedråper ikke hjalp heller, mens legen mente vi skulle ta en uke i strekk når det begynte.

VIlle tatt kontakt med legen så de kunne se på det, men er nok redd det bare er å holde ut og håpe han blir fort frisk.

Skrevet

Takk for svar!

Huff manaei, det høres grusomt ut. Jeg er helt utslitt bare etter disse tre nettene, i dag var heldigvis mannen min hjemme så jeg kunne få sove litt. Håper de finner ut av det med din lille...

Han har fortsatt like vondt, og paracet hjelper nå bare i ca 2,5 time, må finne på andre ting frem til neste paracet. Har gitt 125mg x 4 i stedet for 3...tror nok det går greit, har en stor gutt.

Ringte til legevakten, og de ville se på ham siden han er under 1 år, håper nesten på antibiotika nå. Synes det har vart lenge nok siden han har konstant vondt. Øyet på den siden er hovent, og han er surklete og tett.

Uff så trasig med små syke barn...

Skrevet

Legen min sa om storebror at retningslinjene fra Riksen nå sa at man skal behandle barn under 1 år med antibiotika, siden de hadde fått en enorm oppsving i barn som kom inn med etterskader fra ubehandlede ørebetennelser. Men jeg vet det er mange som ikke følger dette (det var forøvrig i begynnelsen av 2009 jeg fikk beskjed om dette).

Du kan ellers trøste deg med at hvis det renner puss ut av øret er det et tegn på at trommehinnen har sprukket, og dermed letter smertene.

Skrevet

Så var legevakten og en ganske slitsom dag unnagjort!

Fikk penicillin pga det hadde vart noen dager og væsket uten å bli bedre, og er glad for det! Nå håper jeg på rask bedring :) For øyeblikket sover han søtt, men får vel innstille meg på en ny natt med nattevåk :)

Skrevet

Trøst deg med at når det har gått hull, er det på bedringens vei. Det er trykket som gjør vondt, så hos oss pleier det å gå over kanskje en dag etter det har gått hull.

Ellers er det jo å ligge høyt med hodet- ta bøker el. på den ene siden, slik at hodet kommer høyere opp.

Neste gang (for det kan bli en neste gang...) - begynn med nesedråper med en gang han blir forkjølet- det har vi iallefall fått beskjed av en spesialist.

Vår jente hadde MANGE ørebetennelser fra hun var ca 1,5 år til 2,5 år, så da ga de ganske ofte antibiotika- siden hun var et "ørebarn". Nå har hun bare det innimellom, og vi får det ikke- går stort sett ikke til lege engang.

Skrevet

Han ligger høyt med hodet, har lagt bøker under :)

Uff, skal være nøye med nesedråpene heretter! Problemet er at han blir så hysterisk når jeg roter med nesen hans,orker ikke alltid å styre med det.

Bruker du nesesuger, Ouagadougou? Synes ikke jeg får så mye ut, bruker en med myk, litt lang tupp som jeg fant i utlandet, har en uheldig erfaring med en vanlig med hard tupp, som endte med neseblod :(((

Ååå, håper det blir lenge til neste forkjølelse! Mini er forresten 8 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...