Gå til innhold

Noen som har Hensvik sprinkelseng fra IKEA? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor høy sengebunnen er når den er i den øverste posisjonen?

Fant ikke noe om det på ikea.no..

Takk for svar! :)

Skrevet

Altså jeg er ikke helt sikker, men det er omtrent 20-30 cm fra bunnen og opptil kanten. Eller skal jeg måle for deg? men vil du jeg skal måle fra gulvet, eller nederst på sengekanten?

Skrevet

Jepp, vi har den. Det er ca 40 cm til bunnen og når du har madrass oppå er det vel 30 cm fra toppen og ned til der babyen ligger.

Skrevet

Tenkte på hvor langt det er fra gulvet og opp til sengebunnen? :)

Grunnen til at jeg lurer er fordi en venninne av meg har tatt bort ene siden på sprinkelsengen, og satt den helt inntil sin seng, slik som den babysengen på KidsCompany-reklamen på høyre side her, og jeg lurte på om det samme gikk med Hensvik-sengen :)

Skrevet

23:40 var HI forresten :)

Skrevet

Du tenkte på at det skulle være lettvint i forhold til amming??

På vår seng (rammemadrass som er ganske standard), så blir bunnen av hensvik sengen litt for høy i forhold til sengen. men kan måle...vent

Skrevet

ca. 52-53 cm fra gulv, til øverste del av bunnen.

Skrevet

pluss madrass så blir det omtrent 60-65 cm.

Skrevet

Tusen takk for svar og god hjelp! :)

Var med tanke på ammingen ja.. Tror også det blir for høyt, men sambo er en veldig handy snekker, og har laget et ben til rammemadrassen før, så kan hende han kunne fått til noe lurt der ;)

Igjen, tusen takk for god hjelp :)

HI

Skrevet

ja, eller man kan kutte litt på bena på sprinkelsenga :)

Skrevet

Hihi, sambo lurte på hvordan bunnen var festet liksom, om det bare er hull i sidene som går an å lage nye av selv og sånn justere høyden på sengebunnen til rammemadrassen..? :)

Jeg er helt blank på dette, en maks klønete og minimalt handy selv. Men så ikke ut som om han var så veldig keen på å lage nye ben til sengen, hehe..

HI

Skrevet

Han finner sikkert på noe lurt, jeg tror den kan bli litt vaklete om man bare tar av den ene veggen uten å støtte opp på noe vis, men dette finner mannen din ut av! :)

Skrevet

Jeg tenkte på det samme selv, men ble sterkt advart mot å fjerne den ene siden for å ha den inntil vår seng. Det har skjedd en del ulykker der sengen har forskjøvet seg litt slik at babyen har havnet enten i klem eller at det blir for stort mellomrom mellom sengene slik at babyen har fallt i golvet. Skal dere gjøre det så fest i alle fall sengen godt til deres seng. (mulig du har tenkt på det altså)

Skrevet

Står jo på ikea.no at en kan ta av ene sengesiden?

Jeg tror kanskje jeg bare lar mannen ta over jeg, hehe.. ;)

Skrevet

Jeg tror fint du kan bore nye hull for å endre høyden på bunnen (bunnen er festet i kortendene), men bekymrer meg altså mer for om det vil være stødig. Jeg har tenkt tanken selv men med tanke på sikkerheten har jeg bestemt meg for at jeg bare får finne meg i å løfte babyen ut og inn av sengen slik den opprinnelig er.

Skrevet

Hmmm, sette himmel og jord i bevegelse fordi man er så jævla lat... Nei kom deg opp av senga di om natta, og løft barnet over i din seng!

Tror ikke det er meningen at man skal tukle med barnesenger som er produsert på en måte som gjør at de er trygge (hvis Ikea sprinkelsengene kan være trygge da...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...