Gå til innhold

Har så lyst å begynne å prøve på nr 2... Men veier nå akkurat 90,2 kg! Fare for flere komplikasjoner da, kommer jeg ikke til å få gravidmage osv?

Anbefalte innlegg

sukk... er en stor dame fra før altså. Veide ca 79-80 da jeg ble gravid med førstemann og er bare 162 høy. Min bmi var da 30,1 og nå er min bmi 34,2!!! Hater å være så stor som jeg er nå..! Har aldri vært det før. Gikk opp 30 i første svangerskap (20 mnd siden), og 20 forsvant med en gang pga ødemer (sv.ska.forgiftning). Resten er og blir igjen tydeligvis!! Syns det er vanskelig å slanke meg... Og hadde det som kalles alvorlig svangerskapsforgitning sist - er redd for at det er enda mer fare for flere kompli. nå når jeg er enda større!? Og hva hvis det aldri kommer til å¨synes at jeg er gravid? Sist vistes magen for kjente rundt uke 17 og for alle rundt uke 22. Føler meg bare så kuuule rund nå, men har så lyst på nr 2. Vi har alltid ønsket at det skal være mellom 2-2,5 år mellom våre første to barn. Og jeg trodde det skulle være lettere å gå ned i vekt.. Det jeg egentlig søker her er vel historier og slikt. Hva bør jeg gjøre?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er litt tyngre enn deg og litt høyere, så bmi er vel omtrent det samme tenker jeg. Er 8 mnd nå, har lagt på meg ca 10 kg. Er frisk som en fisk, og har vært det hele svangerskapet. En uke igjen på jobb nå, så begynner permisjonen.

Lykke til!

bare å prøve.. bare sykelige overvektige som får komplikasjoner.. Jeg hadde BMI på 39 eller 40, og jeg er gravid med andre mann.. Jeg har lagt på meg 5-7 kg og har 4 uker igjen :) Jeg er ikke sykelig overvektig, men er tung pga muskler og skjelett.. har selvfølgelig en del fett :P

masse lykke til :D det kommer til å gå kjempe fint :D

Er omtrent akkuratt samme vekt og høyde som deg. Skal ha nr 1 nå:) 22 uker på vei. hos meg begynte det å synes ca uke 15 for de som visste at jeg er gravid, nå synes det for alle tror jeg :) Har gått opp 3 kg fra første kontroll. men gikk ned 3 kg før første kontroll så på 0 nå :) Jeg ser jo at andre som er like langt på veg har kanskje mer definerte gravidmager, men tror ikke mange er i tvil om at jeg er gravid :) har veldig jevnt fordelt vekt (eple)

har ikke merket noen komplikasjoner pga vekt, men skal på glukosebelastningstest pga høy bmi.

lykke til :)

Hei,

da jeg ble gravid veide jeg ca 91kg. Jeg er 167cm høy. Jeg har en såkalt epleform hvor mesteparten av fettet er sentrert rundt midjen :(

Dette er min 1., så jeg kan ikke si noe om faren for sv.sk.forg, men har snakket med legen min ang dette med vekta mi.

Jeg har imidlertid gått ned 8kg nå, og er i 14ende uke. Jeg sluttet ganske tvert med godteri, brus og junkfood. Men til gjengjeld har jeg ikke jobbet og manglet totalt energi, så har ikke trimmet meg ned i vekt. Har snakket med legen min om vektnedgang og hun sier det ikke har noen betydning. Vært på UL to ganger(frivillig), sist gang i går. Da var fosteret helt normalt i str.

Det jeg prøver å si med dette innlegget er at for meg funket det med avhold fra usunne ting, og små hyppige måltider. Dette visste jeg også før jeg ble gravid, men da hadde jeg ikke viljestyrke til å gjennomføre det. Nå tenker jeg liksom at jeg gjør det for barnet sin skyld....

Masse lykke til uansett hva du velger å gjøre :)

Takk for svar! :)

Jeg selv er også epleformet... Masse rundt både pupper og mage, men liten hals samt lita rumpe og lår. Endelig ser det imidlertid ut til at jeg begynner å gå ned :P Veide 89,2 i dag tidlig. På tide å ta meg sammen kansje!

Du siste, ano 18:50, hvordan har du endret ditt kosthold for å gå ned i svangerskapet? Hva spiser du nå?

Jeg startet umiddelbart da jeg postet innlegget her om min lengsel etter nr å kun spise egg, kjøtt, grønnsaker og fett. Null/lite karbohydrater, og på disse dagene har det jo gjort underverker ;)

Samtidig vil jeg fortelle der at vi kastet pilla igår!!!!! Spennende :D Var ferdig med mens forrige tirsdag, så kansje det "flytter inn en liten huleboer" denne mnd... Vi kommer ikke til å prøve aktivt med det samme, siden jeg ønsker å gå ned til minst 80 kg (samme som start i første svangerskap). Men er ingenting skjedd i løpet av august tenker vi å prøve med fertilitetsmåler :)) Oooh, gleder meg!!!

Og takker for lykkeønskningene deres også! ;)

Annonse

Heihei,

hvordan jeg endret kostholdet mitt ja...Jeg var en brusdrikkende(pepsi max), godterispisende(hver dag) og junkfoodelskende jente som hadde gått jevnt og trutt opp 25kg på 6-7år.... Når jeg så ikke orket tanken på noen av lastene mine lenger - I tillegg til at jeg var totalt avhengig av hyppige små måltider - suste vektpila nedover.

Nå ser en typisk dag slik ut for meg:

Frokost kl 0615 - en skive grovbrød med feks brunost, et glass juice

Mellommåltid 0845 - en halv skive grovbrød med et eller annet pålegg

Mellommåltid 1030 - et eple

Lunsj 1200 - 2 grove brødskiver med magert kjøttpålegg og ost/kaviar

Mellommåltid 1530 - 1,5 skive grovbrød med et eller annet pålegg

Middag 1630/1700 - noe som ikke er for fett....

Aftens 2000 - enten grøt eller et par brødskiver igjen.

Hele dagen drikker jeg jevnt en del vann....Aldri te/kaffe eller noe sånn.

Som du ser er forskjellen på kostholdet vårt at jeg tillater meg mye karbohydrater og nesten ikke fett. Det fettet jeg får i meg kommer fra lettmajones eller lettsmør.

MEN! :D For de fleste er det nettopp ditt regime som funker for vektnedgang....så er ikke forundret over at du har gått ned :) Gratulerer med det :)

Og masse lykke til med prøvingen deres :) Veit alle andre sier det også, men forteller av egen erfaring: ikke stress med dette - den ene mnd jeg skulle gi blanke f i prøving og lot gubben forsyne seg de gangene han ville uten å tenke hvilken dag jeg var på....da satt'n....Synes det var tåpelig da alle andre sa til meg under prøvingen dette med ikke å stresse - men det er jo ikke enkelt når man virkelig vil!! :)

Spent på å høre hvordan det går med deg videre :D

Klem

Hei jeg skal prøve dette med hyppige måltider, er litt sånn som du var og har de siste årene bare gått opp og opp. Jeg prøver nå på nr 5 og jeg er ganske tung men var også ganske tung med nr 4. Ble faktisk 100 kilo med nr 4 på slutten. Er 1,64 høg men har aldri harr komplikasjoner men jeg vil prøve det med hyppige måltider og bare drikke vann/te :)

Da jeg ble gravid med nummer 1 var jeg 70 kg. Nå med nummer to var jeg 90 kg da jeg ble gravid, og jeg er 1,63 høy.

Har slitt veldig med å få av meg alle kiloene etter forrige svangerskap og er veldig misfornøyd med meg selv nå...Men likevel klarer jeg ikke å gå inn for å få av meg noen kilo..:(

Men det som er positivt er at jeg så langt i dette svangerskapet har vært i mye bedre form enn med nummer 1 så kiloene trenger ikke bety at man får et vanskelig svangerskap! :) Lykke til!:)

Jeg veide 95 kg da jeg ble gravid med førstemann, og er enda mindre enn deg - bare 157 cm.. Men, det gikk helt fint, gikk ned en god del i begynnelsen av svangerskapet og totalt opp bare 9 kg fra startvekta.. Veide 96 kg når jeg kom hjem fra sykehuset, og fortsatte å gå ned i vekt mens jeg ammet... Endte opppå 87 kg, har slanket meg videre ned derfra til 78 kg.. Er jo enda for stor, men for meg har svangerskapet vært en slankekur og nå som vi prøver på nr 2 håååper jeg jo at det skal bli likt i dette svangerskapet.. (selv om det ikke er moro å være så kvalm som jeg var en stund, men i tillegg hadde jeg nedsatt apetitt hele svangerskapet - det var derfor jeg gikk opp så lite... var mest væske på slutten som gjorde at jeg gikk opp + baby, morkake og blod da..)

Hei kjære deg vil si at du ikke nødvendigvis får svagerskapsforgiftning igjen og at du heller helt nødvendig må få komplikasjoner i det hele tatt.

jeg er sykelig overvektig og har hatt 0 komplikasjone ehh dvs har hatt hyperemesiss og godt ned ca 5 kg de første 3 mnd og vet om flere tynne som har hatt flere komplikasjoner enn meg og svangerskapsforgiftning kan jo komme av flere ting.

at du vil ned i vekt er jo bra så lenge du ønsker det selv og du kan godt leve med lite karber en stund men når du blir gravid må kutte all 0 karber slanking og kunn spise små måltider og sundt da.

og vil si at jooooooo gravid mage får du uansett. kos dere med prøvinga og ha det gøy.

Åååh, takker for så mange hyggelige "historier"! :)) Dette blir spennende. Da skal jeg hvertfall bare se positivt på det å forhåpentligvis få bli mamma til en til :D Skal ikke tenke negativt eller ta sorger på forskudd, og skal gjøre mitt ytterste for å ikke gå opp NOE unødvendig under det kommende svangerskap..

Men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å spise lite og ofte? Er ikke så glad i brødskiver, aldri vært det... Men feks 2 knekkebrød hver 3.time, eller et eple, en yoghurt etc? Liten porsjon middag osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...