kjersti83 Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Første gangen jeg er gravid så alt er nytt. Lurer på om det er vanlig å ha litt "sting" nederst i magen når man er i uke 6-7? Tenker jo ift om det kan være noe galt. Jeg tror ikke det er noe galt men greit å høre med noen som har litt mer erfaring:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Det er ganske vanlig ja. Det er nok ligamentbåndene (båndene som holde livmoren på plass) som strekker på seg, eller rett og slett livmoren som vokser. Jeg vil tro det er det du kjenner. Jeg var veldig plaget med det i forrige svangerskap. Jeg klarte ikke gå oppreist i flere uker, jeg måtte gå med krokbøydrygg, fordi det var så vondt der nede. Men det gikk over etter en liten stund
Oppsann *Hormonella* Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Hei! Det er nok ikke noe farlig! Jeg har også sting i magen, og hadde det i de to forrige svangerskapene også! Legen min fortalte at det er livmoren som forbereder seg og vokser og ikke noe å bekymre seg for!
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Det er ganske normalt Hadde akkurat det samme, som startet ganske tidlig som "mensmurringer" og fortsatte frem til ca uke 8. Kom litt nå og litt da, og varierende i styrke. Som sånne "sting" nederst i magen, som du beskriver. I ryggen og av og til. Ble til og med så ille en gang at jeg ble skikkelig uvel av det, men var vel bare livmoren som utvidet seg til det lille embryoet. Er 11+1 i dag og funnet ut så langt at det meste er "normalt" i svangerskap. Men at man likevel bekymrer seg omtrent hele tiden Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå