Gå til innhold

Iskaffe var tingen for meg idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et par dager med sånn passe energi, så fikk jeg tilbakefall idag. Hadde troen på at jeg var på bedringens vei, men neida. Har gått og følt meg uvel og slapp i hele dag.

Var på butikken isted og la merke til Iskaffen fra Tine, og tenkte at jeg kunne kjøpe en å ha på lur, siden jeg ikke er særlig begeistret for vanlig svart kaffe for tiden. Hadde egentlig ikke troen på at jeg skulle få lyst på iskaffen heller, siden søtt ikke frister noe særlig.

Men så ble det til at jeg smakte på den og drakk den opp. Det var faktisk veldig godt, og nå kjenner det ut til at formen stiger :) JIPPI!!! Vet det blir kortvarig, men kortvarig energi er bedre enn ingen energi!!

Under 2 uker til 2. trimester, håper det blir bedre tider da, slik det ble sist gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå, nå fikk jeg lyst på iskaffe, hehe..

Men skal du også ha en til?? :) Har ikke fått med meg det jeg.. Gratulerer så masse :) Da er jeg ikke helt alene om to tette da ;) Jeg har foreløpig termin i begynnelsen av februar, så det blir 15-16 mnd mellom lillebror og spiren :)

Når har du termin?

Skrevet

Åh, gratulerer!! :) Artig med "kjentfolk" her inne :)

Ja, det skal jeg, ah en til altså;) Har prøvd å holde det litt hemmelig på småtroll da vettu:p hehe. Men jeg klarte ikke å la vær å være litt aktiv her inne, så fullt så hemmelig ble det ikke alikevel.

Nei, da er du ikke alene om to tette. Hvor stor aldersforskjell er det mellom de du har nå da?

Jeg er litt usikker på termin, men har foreløpig regnet ut at det blir på nyttårsaften, altså 31. desember. Men får høre hva de sier når jeg skal på ultralyd neste fredag. Om jeg er helt på villspor eller om jeg har sånn ca. rett. Litt spennende å ikke vite om man får en 2010 eller 2011-baby ;)

Skrevet

Ja, har ikke sluppet nyheten helt på småtroll enda jeg heller, hehe.. Men jeg klarer jo ikke holde meg unna bim, så da er det vel ikke så veldig hemmelig, hehe...

Det er 5 år mellom de to jeg har nå, lille (store) jenta mi skal begynne på skolen til høsten...gud som tiden flyr..

Ja, det blir jo litt spennende da, om spira kommer i 2010 eller 2011 :)

Fødte du før eller etter termin sist?

Skrevet

Jeg fødte 5 dager før termin sist, men det er vel ingen garanti for at jeg gjør det denne gangen. Også kan det jo henne at jeg får termin senere enn antatt ;)

hva tenker du om to tette da? var det planlagt om det er lov å spørre?? ;)

Jeg visste jo at sjansen var der, da vi ikke brukte prevensjon, men at det skulle gå så kjapt, det trodde jeg ikke. Hadde egentlig ikke lyst til å bli gravid før tidligst til høsten, men nå som jeg er gravid, syns jeg det er stas at det blir så liten aldersforskjell mellom barna. Tør ikke tenkte hvor tungt det kan bli, men det blir det vel uansett med to små i hus...eller? :)

Skrevet

Ikke direkte planlagt, men vi valgte bevisst å ikke bruke prevensjon, så ble enige om ta det som falt seg.. Hadde egentlig ikke lyst på spire før til høsten her heller, hater å være gravid om sommeren, da jeg blir helt "allergisk" mot varmen..

Men er naturligvis glad, og babyen er mer enn velkommen :) Litt småstresset for den praktiske delen da, som bil, seng og vogn.. Må helt klart kjøpe en ny bil, blir jo 3 barn som bruker seter, så vi trenger en bredere bil..

Og vognen som jeg er så glad i.. Vil jo bruke den på nytt, men Mathias har jo fremdeles stort behov for vogn når babyen kommer.. Også var det sprinkelsengen, som jeg ikke klarer å bestemme meg for.. Mathias vil ha behov for sprinkelsengen sin selv, så derfor lurer jeg på om vi skal kjøpe en til, eller om vi skal gå for en mindre vugge, også arve sprinkelsengen til lillebror etterhvert...

Ja, det blir nok noen tøffe tak, men hos oss er pappaen ufør da, så han er hjemme hver dag, slik at jeg får mye avlastning.. Har fått bhgplass til Mathias fra 1 november, men jeg vurderer og sette den på vent, og heller ha han hjemme og få kontantstøtten, når jeg alikevel skal gå hjemme med en ny baby..

Mange tanker og mange planer, hehe...

Skrevet

Ja, det er alt det utstyret da. Blir nok å kjøpe en ny trille til jenta vår som hun kan bruke. Men så lurer jeg på om vi skal kjøpe søskenvogn da, eller vente å se hvor mye vi egentlig får bruk for det. Jeg vet ikke om jeg gidder å gå så mange turer alene med begge to midt på vinteren. Og skal jeg på butikken eller noe, så tror jeg at jeg blir å gjøre det mens jenta er i barnehage. Hun skal i barnehagen til høsten, og sånn tror jeg det må bli siden mannen min jobber da. Han jobber heldigvis turnus, så han kan være en del hjemme også. men jeg syns det var utrolig tungt og tøft med førstemann, så denne gangen er jeg villig til å gjøre det som må til for at jeg skal oppleve den første tiden som litt lettere.

Jeg har ikke tenkt på det med å få kontaktstøtte istedet for å sende ungen i barnehage, men jeg tror jeg må velge barnehageplass, i tilfelle det blir veldig slitsomt.

Seng ja.... jeg tenker at jeg skal kjøpe en slik tøyvugge som skal henge fra taket. Den kan brukes opptil flere måneder og da kan jenta vår gå over til juniorseng, og minstemann gå over til sprinkelsenga. Jeg hadde ei som var avhengig av mye byssing og bæring den første tiden, så der skal jeg også være mer beredt enn jeg var sist ;) hehe. Derfor vugge i taket :)

Vi har allerede kjøpt ny bil. Selv om det bare blir to barn, så må vi ha bagasjerom som rommer to vogner, evt søskenvogn, pluss romslig i baksetet slik at mannen får god plass til bena når han skal kjøre ;) Vi bor et stykka unna sivilisasjonen, så plass i bilen betyr mye,da vi er mye ute på farten.

Ja, det skal nok bli litt å henge fingrene i, men håper virkelig at søskene får stor glede av hverandre pga av den lille aldersforskjellen da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...