happyturn Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Vi har en gammel seng stående i huset som er 120cm i bredda. Mannen min synes dattera vår kan sove i den når hun blir rundt to-tre år. Jeg er meget skeptisk. Er det tullete av meg eller er det ikke noe i veien for at små barn kan sove i så stor seng? noen farer forbundet med det? planlegger selvfølgelig å lage en slags kant på den så hun ikke faller ut. Setter pris på svar fra noen med erfaring...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Vår datter flyttet over i "vanlig" stor seng (90x200) rett før hun fylte to år. Vi har ikke hatt noen problemer med det.
Gjest Skrevet 5. juni 2010 #3 Skrevet 5. juni 2010 Vet om mange 2 åringer som har ligget i stor seng fra lenge før de ble to år. Man må jo ha sengehest. Ellers er det jo "faren" for at de flyr ut av sengen kvelds og natterstid da... kommer jo ann på barnet. Min er to år og 3 mnd og kommer seg fortsatt ikke ut av sprinkelsengen, så da stresser vi ikke med å gi han stor seng. Men når han klatrer ut av sprinkelsengen kan vi jo like godt kjøpe stor seng. (men ser ikke ut som han har engang tenkt på å komme seg ut alene...)
Gjest <3 Mamma til Prinsen-2008 <3 Skrevet 6. juni 2010 #4 Skrevet 6. juni 2010 Sånn tenker vi også,når junior kommer seg ut av sprinkelsengen selv så er det tid for å sove i stor seng. Stresses ikke med det nå
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 7. juni 2010 #5 Skrevet 7. juni 2010 Jøsses! Vår første gutt fikk stor seng (90/200) rundt ett år. Han sov kun i sprinkelseng til han begynte å klatre, da klatret han utav, og det var før han begynte å gå. Aldri hatt sengehest heller. Vi stappet nedi eventyrbøker oppe ved hodet de første dagene, og etter det har han sovet uten. aldri falt i gulvet. nå etter lillebror kom har han fått seg køyeseng, med 120/200 nede... han er nå akkurat fylt 2 år
mai mammaen til to Skrevet 7. juni 2010 #6 Skrevet 7. juni 2010 begge mine har byttet fra grindsengen og over i vokseseng når de har vært 19mnd. ingen problemer... men viktig med sengehest. iallefall for de to jeg har. de ruller rundt i sengen. har falt utav vår seng noen ganger
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 8. juni 2010 #7 Skrevet 8. juni 2010 Vi har to åringen i stor seng (140 * 200), og det går helt fint. Er du redd for at hun skal falle ut i søvne, så kan du legge en vanlig skummgummimadrass på gulvet som du trekker ut mens hun sover, og skyve den under senga når hun ikke sover.... Så blir det ingen skader om hun skulle flytte seg ut for kanten i søvne. Det har vi gjort i hvert fall (er ikke mulighet for sengehest) og det har fungert veldig fint. Har heller ikke noe problem med at hun kommer ut på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå