Gå til innhold

Vond ventetid...

enits40

Anbefalte innlegg

For noen dager siden tok jeg fostervannsprøve etter å ha fått dårlige blodprøveresultater på duotest. Selve prøven var ikke så ille, men jeg ble veldig uvel etterpå. Siden har jeg forsøkt å ta det så rolig som jeg kan, pga økt abortfare. Tiden snegler seg avgårde, og jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere å tenke positivt....Ventetiden fram mot resultatene er så lang, og tanken på hva som vil skje hvis de finner noe galt er helt uutholdelig....

Hvordan taklet dere andre ventetiden? Hvor lenge tok dere det med ro etter fvp, og når fikk dere svaret?

Fortsetter under...

Hei enits40.

Jeg går og venter jeg også. Tok fostervannsprøven for 4 dager siden, og ble forespeilet at det ville ta en drøy uke å få svar. (Får kanskje ikke svar før over neste helg). Det er lenge å vente, enig med deg.

Selve prøven gikk veldig greit. Var ikke vondt, bare litt ubehagelig. Etterpå har jeg ikke hatt noen plager, og har levd som normalt.

For det meste klarer jeg å tenke positivt og slappe av. Sjangsen for at alt er bra er tross alt mye større enn for at noe skal være galt. Orker ikke å tenke så mye på hva som vil skje dersom svaret ikke blir positivt.

Opp med humøret! Din risikovurdering var vel omtrent som min dersom jeg husker riktigt. Gi lyd fra deg når svaret kommer.

Krysser fingrene for oss begge.

Hei igjen,

Tusen takk for svar! :-) Godt å vite at det er flere i akkurat samme situasjon...Jeg har tenkt på deg og krysset fingrene for deg også!

Du er flink som klarer å tenke positivt! Selv har jeg slitt veldig med usikkerheten, men i dag fikk jeg ENDELIG svaret på hurtigtesten: Alt så fint ut, så nå er jeg utrolig glad!!!

Fortsatt gjenstår jo endel, og jeg kommer sikkert til å ha dager hvor jeg henger med hodet og tenker på alle de testene som fortsatt kan slå dårlig ut....Men i dag fikk jeg i hvert fall det beste svaret jeg kunne håpe på - hurra!!!

Lykke til du også. Koselig å følge hverandre.

Gratulerer, så bra!!

Når tok du prøven egentlig? Hvor mange dager tok det å få svar?

Jeg tok den forrige torsdag, og åper jeg kan få svar før helgen (selv om legen sa at det kunne drøye til over helgen).

Jeg holder fremdeles motet oppe, men er veldig klar for å få et svar nå.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at noe er galt når hurtigtesten var fin. De kromosomfeilene som ikke vises på hurtigtesten er vel veldig sjeldne.

Håper inderlig jeg får like gode svar som deg!

Hei

Enig, det er kjempevanskelig. Jeg og kjæresten valgte å gå rett på forstervannsprøve. Angret sånn på at jeg ikke kjørte duo test først, og gruet meg i en mnd før prøven. Gikk heldigvis veldig bra, tok det svært med ro i en ukes tid. Vanskelig å vente, alt har vært ok på ultralyd og det betyr at vi ikke har fått hurtigtest. Har nå ventet i 22 dager, og på Ullevål sa de da jeg ringte og purret at jeg heller ikke skulle se bort i fra at det kunne ta opptil litt over 4 uker. Puh! Det sitter jo i hode..., tror vi bare må utnytte forum som dette og støtte hverandre litt i ventetiden.

Annonse

Hei

Endelig min tur, svaret fra Ullevål kom i går og alt er som det skal og vår første baby blir en pike :)

På sykehuset sa de til meg at siden jeg fyller 38 i løpet av svarngerskapet og at alt så bra ut på ordinær ultralyd så fikk jeg ikke hurtig test. Enig med deg enits40 det har vært en nokså påkjennende periode. Men nå er det smil fra øre til øre :) Så godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...