Tyra01 Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Hva fryser dere ned den hjemmelagede middagsmaten i, om dere lager store porsjoner i gangen? Trenger tips til hva jeg kan bruke, små bokser e.l.
Frøken B ღღ Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har Avent VIA-bokser som jeg brukte å fryse melka mi i. De bruker jeg nå til mat. Noe fryser jeg i isterningsbokser da det egner seg bedre i mindre porsjoner enda. Ellers så vet jeg at Nille og Europris har mye plastbeger. De har sikkert noe som egner seg. Ellers så leste jeg et tips her inne tidligere at ei fryste maten i fryseposer fordi at da kunne hun trykke de flate og de ikke tok så stor plass i fryseren.
Mikkemafian Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Jeg kjøper litt innimellom, og bruker de same glassene til å fryse ned maten i. Da blir det litt kontrollerte porsjoner i hvert fall. Min lille frøken er veldig variert i matlysten!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Bruker de Avent begrene som egentlig er til morsmelk, de er geniale. Perfekt størrelse! Vi koker opp kjøtt og deler de inn i porsjoner på 30 gram (det er det helsedirektoratet anbefalte per porsjon) og ryser de ned. SÅ tar jeg opp 2 og 2 porsjoner kjøtt om gangen, og lager babymat for 2 dager. Dette står i kjøleskapet. Grunnen til at jeg gjør det slik er fordi jeg ikke liker konsistensen på maten som har vært frosset. Maten kan stå i kjøleskapet i 2 dager. Men ved å fryse ned ferdig kokt kjøtt/fisk så sparer vi likevel tid, og kan lage opp kjøtt/fisk i store porsjoner.
Frøken B ღღ Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Hvor finner dere oppskrifter på barnematen? Eller tar dere ting "på feelingen"? Jeg har brukt noen av oppskriftene på www.barnemat.com men tar gjerne imot andre tips.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 ja, til meg selv nei, har ikke engang laget til meg selv eller mannen heller i det siste. Så da har det også bare blitt glass på babyen også. Hun digger det heldigvis. Hun spiser alt som er av middag. men jeg har planer om å lage litt selv etterhvert.... når tiden er inne for det, noe som er NÅ kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå