Gå til innhold

Noen som skal ta snitt på Fredrikstad sykehus her inne ??

Anbefalte innlegg

Hoder på med den og få ks perioden nå hehe om jeg kan si d på den måten, venter på samtale fra sykehuse.. men hadde hvert greit og høre om andres opplevelser fra fredrikstad sykehus :D

Fortsetter under...

Hei,

Jeg tror og håper jeg skal, men har ikke fått innvilget enda.

Vært på en samtale hos lege som gikk veldig bra, ble lovet KS. Fikk ny time for å avtale tid for ks litt nærmere termin. Ny time, ny lege= "måtte starte på nytt". Så nå skal vi på oppfølgingstime om 2 uker. Skal heldigvis tilbake til legen jeg var hos første gang, den andre var ikke hyggelig i det hele tatt!!

Så mitt tips er at dersom du blir lovet ks, forsikre deg om at det blir skrevet i papirene!! Ellers blir det bare ord mot ord.

T

hei:)

Jeg har gått til samtaler hos morgenrøden ang sterk fødselangst. skal til ny samtale på fredag og jeg har nå bestemt meg 100% at ks er noe jeg ønsker og er best for meg. har også fått med skriv fra legen min,ettersom dette går sterkt ut over livskvaliteten min. er veldig spent og redd for samtalen på fredag, vet ikke helt hva som vil møte oss...

Hvordan gikk du anonym frem for og få dette innvilget her i fr.stad? noen gode råd jeg burde ta med meg på veien??

Hei,

Jeg kan jo gi navnet på lege fra andre samtale, hun fikk jeg inntrykk av at var mer opptatt av de "dårlige" ks statistikkene SØF har (dårlig statistikk= de gjennomfører flere en mange andre sykehus). Hun var helt forferdelig, så dersom man har henne er det greit å være klar over det, tenker jeg. Ble helt sjokkert, både jeg og mannen min. Send en PM, så kan du få navnet.

Jeg ble henvist av min lege, og ble innkalt til time hos lege på sykehuset. Lurer på om det var en liten missforståelse, for jeg fikk inntrykk av at jeg var på vekstkontroll første time. Men fikk pendlet det inn på at jeg ønsket ks og fikk det innvilget(trodde jeg). Dette blir min andre fødsel, første endte med haste ks, så det er hovedgrunnen til at jeg ønsker ks denne gangen også.

Ser det er BIM treff i Fredrikstad på torsdag. Skal dere? Tenkte jeg skulle dra. Kanksje vi møtes der?

T

hei hei .. og takk for svar... :D Anonym, kunne du sendt navne på legen til meg også ??

Jeg hadde planlagt ks i 2007 pga fødselsangst også, snakket med en hyggelig lege og fikk det innvilget med engang :D Fikk dato i postet noen uker etterpå.

Så jeg håper jo at det går like bra denne gangen også,men man kan jo aldri vite. BIm treff ?? har dere hvert på det før eller ??

ღ♡Gravid25ღ ღVenter nr 2♡ღ godt og høre at du fikk det innvilget den første gangen her i fr.stad.. går jo til samtaler hos jordmor, men er det henne som sender meg videre til legen?? gruer meg til denne samtalen, har møtt forskjellige JM på disse samtalene, noen er rett og rett motbydlige, men noen andre er fantastiske! så spennede og se hvem det blir på fredag, nå har jeg jo tatt mitt valg 100% og står ved det,jeg fungerer jo snart ikke mer ettersom jeg bare gruer meg og er livredd hele tiden:( får jeg det ikke innvilget her så kontakter jeg riksen,bæreum, akershus sykehus osv... men håper virkelig de tar dette seriøst i byen min :)

Send meg gjerne navnet på henne uhygglige anonym!!:)

hvor langt er dere på vei??Jeg er 28 uker idag..:) jeg har vært på treff med de som skal ha barn i august/sep.. koselig:)

Annonse

Anik25.. Jeg hadde det akkurat på samme måte som deg,ang fødselsangst og usikkerheten om man får ks lr ikke. Men den hun overlegen på sykehuse sa var at, de kan prøve og overtale deg til og føde normalt MEN de kan ikke tvinge deg sa hun. Jeg har ikke gått til jordmor har kun gått til legen.Men under hele første graviditeten anbefalte legen min meg til og gå til phsykolog siden jeg sliter med fødselsangst og ville ha ks .. Ikke det at det hjalp noen ting, men tror det er en av grunnene til at jeg fikk ks så lett som jeg gjore. Går ikke til phsykologen denne gangen men håper og få denne gangen for har jo ikke forandret noen mening siden sist. Så så lenge du står på ditt, så får du nok d innvlget vil jeg tro:)

Jeg er 22 fulgåtte på ons:D

Foresten, det var legen som sendte henvisning til sykehuse,så får man time til samtale i posten:) Vet ikke om jordmødrene gjør det.

Men har du ikke hatt samtale med lege ?

Det var godt og høre at man faktisk får ks av fødselangst:) det var på min første samtale på helsestasjon med jordmor jeg tok dette opp, hun ringte ned på sykehuset med en gang og fikk en time på morgenrøden der.. har snakket med legen min om dette også så han har skrevet et brev jeg skal ha med meg til samtalen på fredag, hvor han anbefaler Ks ettersom angsten er så utrolig sterk! håper det kan hjelpe meg litt til og få ks??

men jeg står på mitt, de samtalene jeg har hatt med jordmødrene har bare gjort så jeg blir enda mer redd når alt de snakker om er fødsel osv osv....

gruer med utrolig mye til fredag, jeg begynner og grine bare jeg tenker på at vi skal snakke om dette, og man vet jo ikke hvem jordmor jeg møter på fredag, takk og lov støtter samboern min meg og han skal med til samtalen:)

Når jeg hadde samtale på sykehuse snakket jeg med overlegen, er de som tar beslutningen (TROR JEG)

Men enkelte jordmødre er så firkantet og tenker kun vanlig fødsel at ks ikke er ett alternativ.. Men de vet heller ikke åssen oss med fødselsangs har det...

Men jeg synnts at du skal prøve og ikke tenke så mye på samtalen på fredag (vet d er vanskelig) for jeg tror det kommer til og gå kjempe bra... :DMen si ifra åssen det går på fredag da, og kjempe masse lykke til:) Håper du får en snill jordmor/lege til samtalen din :)

jeg skal ta keisersnitt på fr.stad 24 august. jeg har fødselsangst, pga komplikasjoner etter forrige fødsel. var først å snakket med morgenrøden, deretter hadde jeg time hos overlegen. var ikke noe problem å få det!

men kjenner angsten kommer snikenede allikevel jeg da! noen som har vært gjennom etter keisersnitt for og har lyst til å dele den opplevelsen med meg?

godt og høre du fikk Ks 1prinsesse+1spire:) jeg er førstegangs fødene og håper virkelig på og få KS... ettersom jeg har så sterk fødsel angst! skal til samtale på morgenrøden på fredag hos jordmor anne-sofie.. noen som kjenner til henne??? og håper hun vil sette opp en time med overlegen etter denne timen. er så redd jeg må gjennom et helvete for og få det innvilget:( håper og tror det går bra på fredag:)

husker ikke helt hva ho het ho som jeg snakket med på morgenrøden, men ho var i hvertfall veldig koselig og forståelsesfull:) jeg har en vennine som innviglet keisersnitt på st.olav i trondheim pga fødselsangst! så syns det er veldig merkelig hvis ikke du får det! men det kommer nok kanskje ann på hvem man møter og snakker. men stå på krava dine og krev det!!! skal ikke være nødvendig for deg å slite gjennom resten av svnagerskapet fordi du er redd for fødselen! skal være hyggelig å gå gravid!! masse masse lykke til på fredag!

når har du termin forresten?

Annonse

1prinsesse-1spire : Jeg tok ks på fr.stad sykehus i 07,pga fødselsangst.. Veldig fornøyd og absolutt ingenting og grue seg for. :o)

Hadde ingen komplikasjoner og var på min første trilletur på dag 4 :)

eneste jeg synntes var vondt var spinalbedøvelsen, lrs synntes jeg ikke a jeg hadde det noe spes vondt etterpå. :)

Så bare gled deg er en veldig fin opplevelse ks også :)

man må ikke innom morgenrøden! men det er ett unikt tilbud for de som sliter med fødselsangst! man kommer til en jordmor som du føler tar deg på alvor uansett hva du er redd for og ho har ikke minst god tid til å lytte til deg! du kan få så mange timer du måtte ønske der!

så jeg er veldig gla for at jeg var der!

men ble henvist av fastlegen min til overlegen da!

Jeg er 28+3 uker på vei og har normalt termin 1.sep..Har bestemt meg 100% ang Ks så skal si det til jordmoren vi snakker med på fredag så får hun sette opp en time med overlegen... saken er det at når jeg sitter og skal snakke med disse jormødrene får jeg en smule panikk inni meg, men denne gangen er samboern min med, og han opplever jo hvor utrolig jeg sliter med dette hver dag... så om jeg begynner gråte etter setter meg fast er han der og støtter og hjelper meg :) også har jeg jo brevet som legen min skrev til sykehuset der han anbefaler Ks ettersom dette går ut over livskvaliteten min.

så da sier vi tvitvi ang fredag, håper det er en hyggelig jordmor vi møter som vi sette opp time med overlege... :) etter og har skrevet med dere her føler jeg meg faktisk veldig lettet og er optimistisk på at dette går bra :):)

gravid25; tusen takk for beskrivelsen:) hjelper litt på nervøsiteten det. men åssen var selve prosessen? måtte du sitte på venterommet til opersjonssalen, eller foregikk alt på barsel før keisersnittet? hvor lenge lå du på oppvåkningen? har sykehusangst i tilleg seh. så håper jeg ser minst mulig pasienter.. hehe..

anik25; er nok veldi lurt å ha med seg samboeren på kontroll. da kan han overta for deg hvis du glemmer helt hva du skal si pga panikk og sånn. samboeren min har væer med på e fleste kontrollene og et har hjulpet meg veldig:) har termin med 2 dager mellomrom vi da! jeg har 30 august! kanskje vi brått ligger på barsel sammen:)

Hei igjen jenter,

Beklager at jeg har vært litt treg å svare, men har hatt en eksamen så har vært litt stresset de siste dagene. Men nå er jeg heldigvis ferdig!!

Sender dere navnet på den ikke hyggelige overlegen:-)

Jeg hadde haste ks sist, så vet ikke så mye om prosessen før ett planlagt ks. Men regner med at barselstiden er lik. Jeg hadde ingen komplikasjoner etter ks, og var oppe å gikk samme dag. Da med smertestillende selvfølgelig. Men når jeg reiste hjem 3 dag hadde jeg ikke lengere behov for smertestillende, eneste som var litt ubehaglig var å hoste og le:-)

Noen som kommer på treff i morgen? Kanskje vi sees...

T

1prinsesse+1spire :

Dagen før ks måtte jeg ringe ned på sykehuse og spørre når jeg skulle komme, fikk da beskjed om og komme kl 8 men måtte forbrede meg på venting.

Kom kl 8 på sykehuse og en snill jordmor ordnet ett midlertidig rom til meg og sambo,der jeg fikk byttet til sykehus skjorte. Like etterpå kom jordmor inn igjenn og satt kateter på meg og sjekket at babyen hadde det bra. Så sa hun at de ventet på meg nede på opperasjonshallen, da var kl ca 8.30. Kom på det romme uttafor opperasjonshallen der jeg fikk sånn nål i begge armene og ble møtt av 2 sykepleiere ..

Så like etterpå ble jeg kjørt inn til opperasjonshallen der jeg hilste på masse forskjellige folk. (sykepleiere,leger jordmor)

Så tok de spinalbedøvelse på meg og fikk bandasje på bena for og forebygge blodpropp.

Like etter det begynnte de og opperere. 09.50 var sønnen min ute og sambo gikk for og være med på veiing og slikt mens jeg ble sydd sammen. Kom da inn på overvåkningsalen og lå der max 1 1/2 time for jeg maste sånn om og få se guttungen, men var jo dopa på morfin heh e.. Men uansett like etter kom sambo og baby og vi ble kjørt ned på barseL:) Fikk foressten hilse på babyen med engang han kom ut :)

Ble kanskje mye skrivefeil og tull her men håper du har skjønnt hva jeg har skrevet :) Men allt i allt en veldig fin opplevelse:-) Ingenting og grue seg for, de er veldig flinke og vet hva de driver meg så jeg følte meg veldig godt tatt vare på under selve inngrepet :)

Jeg hadde igrunn litt flax for var egentlig en som skulle ha snitt før meg ,men hun hadde ikke kommet på sykehuse enno så derfor fikk jeg først, og da ble de ingen venting på meg.. allt gikk veldig fort :)

1prinsesse+spire: Foressten jeg fikk aleinerom så så ikke så mye til andre pasienter, men var veldig koselig på barsel og sitte sammen i stuen på kvelden med de andre som også hadde fått en liten en..

Anonym: Jeg kommer kanskje i morgen,spørst og samboeren må jobbe sent eller ikke ...:)

1prinsesse+1spire, da ligger vi ja kanskje på barsel sammen, det hadde jo vært hyggelig :)

3D vi var på var helt FANTASTISK, er så fin opplevelse!:) var på klinikk bedre helse her i fr.stad, flott jordmor og fikk masse fine bilder av lille gutt :) veldig rart og få "se" han så godt, ble veldig rørt av opplevelsen:) samboern syntes også det var veldig bra:)

tror det er naboen min du har hvert hos da :) Er hun som er med og driver det i fredrikstad :)

Var på 3d med første man men er usikke på om jeg skal gå denne gangen, selv om jeg har egentlig veldig lyst :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...