Gå til innhold

Uttak er overstått.... kan CFC nekte meg å legge opp 2 egg?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i Køben allerede og fikk ut 3 egg av bra kvalitet. Jeg er stolt over meg selv over at jeg klarte dette og at det igrunn ikke var så vondt:)

Som flere vet har jeg jo vært 6 ganger til inseminasjon og dette blir min første lavstimulert IVF. Jeg vil jo ha et resultat og vil øke sjansene mine ved å legge opp 2 egg...hvis 2 egg blir befruktet vel å merke. Dette var de veldig negative til, ettersom jeg bare er 25 år. Kan de overkjøre meg og nekte meg å legge opp 2 egg ved innsetting til mandag???

Synes dette er skikkelig kjipt... for nå har jeg brukt lang tid og masse masse penger, og da vil jeg jo helst bli gravid. Ved å legge inn 2 egg er jo sjansene en del større for at ihvertfall 1 fester seg. Jeg har jo tenkt masse gjennom at det kan ende i tvillinger....og at det er greit.

Men virket nesten som at ejg ikke får lov:(

Noen som vet noe om dette????

Fortsetter under...

I teorien kan de sikkert det, men jeg har aldri hørt om noen som har blitt nektet det.

Med oss var det litt sånn

-Hvor mange egg vil dere ha inn?

-To.

-Godt, da gjør vi det.

Jeg var 27, forskjellen burde ikke være den helt store. Var dr Blaabjerg som satte inn.

Grattis med tre egg ut i hvert fall, håper de befruktes til den store gullmedaljen. =)

Det var Lindeberg som hadde uttaket idag... og han sa at til syvende og sist var det jeg som bestemt. Men når jeg pratet med den ene sykepleieren et kvarter senere så sa hun at jeg fikk bare lov å legge opp 1 egg. At de ikke trengte å legge opp 2 ifølge dansk lov og bla bla bla... Uff, håper jeg får igjennom 2 stk på mandag;) Men aller først må de jo befruktes og deles osv....tvi tvi:)

Alle fertilitetsklinikker har "lover" ang dette med antall egg osv, private som offentlige, Norge som Danmark.

De går hovedsaklig ut på at er man under 30 får man bare tilbakesetting av ett egg, ihvertfall hvis det er første gangen.

IVF nr2. osv kan man få tilbake 2. Eller hvis man er over 30 år og trenger de ekstra prosentene med å lykkes :)

Eggkvaliteten er også et tema.

Men! Nå er private klinikker mye flinkere til å gjøre unntak, enn offentlige :) Og Danmark er vel også mer kjent for å gi 2 egg hvis kvinnen absolutt vil, enn hva privatklinikkene her i Norge her :)

De vil jo bare redusere risikoen for flerlinger, riskikosvangerskap osv.

Hei. Først vil jeg si gratulerer med prosessen, herlig at du har fått 3 egg av bra kvalitet :-)

Det er kanskje litt for sent for meg å gi deg tilbakemelding her. Du har innsetting i dag regner jeg med. Jeg vil bare fortelle om meg selv. Jeg fikk satt inn 2 egg pga veldig høy alder. Jeg er selv tante til tvillinger og var litt i tvil pga det vil føre til utrolig mye arbeid - spes siden jeg er singel. Heldigvis festet kun den ene egget seg og nå har jeg ei lita ei som stabber her i stua :-)

Jeg er så inderlig glad pr. i dag for at det ikke ble to. Det er utrolig mye arbeid med babyer som krever mat, stell og kanskje gråter masse for noe du ikke vet hva det er. Nattevåk er nok det verste, søvnmangel er utrolig slitsomt for kropp og sjel. Er så sjeleglad for at jeg slapp kolikk. Jeg har nettverk, men til syvende og sist er det jeg som sitter med ansvaret for dette helt alene. Jeg er faktisk i god fysisk form, veldig tålmodig og ser ikke på alder som hindring i å få barn. Det er kanskje lett å si til seg selv: dette går bra. Ja det går bra, men det koster. Jeg tror gevinsen kommer når de er store nok til å leke med hverandre, da er det herlig å ha to lekekammerater. Jeg har jobbet som dagmamma for mine tvillingtantebarn. Husker hvordan det var bla å passe dem en hel helg, phu!. Med min ene har jeg større frihet til å dra på e.eks kafetreff. Jeg har storkost meg i permisjonstiden. . .

Men, dette her er kun meg og mine erfaringer. Vet ikke hvilken erfaringer dere andre sitter med. Ville ha vært kjekt å høre fra tvillingmammaer. Klart de forguder sine barn når de har først fått dem, men hvordan opplever dere å ha to mtp søvn, arbeidsmengde, osv?

Her er det iallefall et blogg om å være tvillingmamma: http://donormamma.blogg.no/

p.s: du er kjempeheldig hvis du får egg til frys. Mine kunne ikke fryses pga dårlig kvalitet, ble lei meg for det. Men, så klaffet det jo med lille snuppa mi da :-)

Ønsker deg lykke til, håper du får en positiv test om 14 dager :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...