Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min datter får nå bare mme ("endelig" gitt opp kampen med puppen, og har fått et nytt liv.. hehe) men hvor mye kan hun få? Vet at det er maks 1 liter i døgnet og det holder akkurat hvis hun sover hele natta. Men hvis hun en gang i blandt våkner blir det 1,2 liter, er ikke farlig det vel? Hun er et matvrak så vi gir 200ml x 5 i tillegg til litt grøt/purè :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hva ssom er "riktig" mengde, men min gutt på 4 mnd får 190-200 ml 4 ganger i døgnet. Han får siste flaske kl halv 9, så sover han til halv 8. Han virker fornøyd, så jeg har ikke introdusert grøt ennå. Men alle barn er jo forskjellig.

Akkurat hvor viktig den 1-liters regelen er, er jeg usikker på. Hører så mye forskjellig, og helsestasjonen kan ikke tilby annet enn ammebrosjyrer;) De kan visst få ubegrenset med morsmelk, men ikke mme. Er det over literen i en lengre periode, er det på tide med grøt har jeg skjønt.

Skrevet

Min får ca 210ml til frokost.

og 170 på di neste måltidene. han får t sammen 4-5 måltid om dagen og sove heile nattå. Siste måltide får han litt grøt blanda i ca 50ml mme ganske flytannes grøt. Bar på prøvestadiet ennå. Å etter grøten får an resten av melkå ca 110ml.

Han sove heile nattå legges ca kl. 19 og sove t ein plass mellom 7 og 9 om morgenen. Kan ikkje klaga på d :)

Skrevet

Her og soves det fra kl 19 til ca 08 :) Deilig med sammenhengende søvn og "fri" på kvelden til mann og storesøsken...

Har begynt å gi vesla grøt både morgen og kveld jeg nå for hun er tydelig sulten selv om hun får 200ml x 5. Gir ca halv porsjon grøt ut fra det som står på pakken + fruktmos og det ser ut til å funke :) Vil jo helst ikke overskride 1 liter mme i døgnet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...