Lykkelioggla Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Ser mange av dere skriver om symfysemål. Når er det man begynner å måle dette? Jeg er i uke 21 og har ikke målt dette ennå. Dette er svangerskap nr 2 og jeg kan rett og slett ikke huske når man begynner med dette. Jeg er litt bekymret nemlig fordi førstejenta veide 4700. Har nevnt dette til legen men hun er ikke bekymret i det hele tatt. det går så fint så, sier hun! Det kan hun si:)
iqtrollet Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 jeg er snart 22 uker på vei, første svangerskap. jeg var hos jordmor denne uken og da ble jeg målt. dette blir som jeg forsto målt ved 1.jordmor besøk etter UL
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 hei jordmoren min sa at hun ikke målte symfysemål før i uke 24...=)
storesøster&lillebror Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Symfysemål?? Er det fra toppen av livmora til skambeinet eller rundt magen?? Sikkert dumt spm., men..
*Nøtta* Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Det er målet på livmoren...fra skambenet til der hvor jordmoren kjenner den stopper på magen. Jeg ble målt nå sist,i uke 19,og da var den 18 cm... ikke at jeg forstår noe av hva det målet betyr,for det fikk jeg ikke noen forklaring på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå