Gjest Kira06 Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Frøkna vår har alltid vært glad i mat, og det har vært null problem fra dag en. Hun har spist ALT! Nå har hun hatt en periode med litt sykdom, og da har hun ikke hatt særlig matlyst. Problemet er det at det er nå blitt et slit å få i henne mat, og det spesielt grøt. Hun snur seg bort, veiver med armene og begynner tilslutt å gråte. Visse måltid går bra, men jeg må slite skikkelig for å få i henne en porsjon. Har variert med grøttyper, og har også hatt i forskjellige ting som banan, sviske og blåbær. Kan det være at hun rett og slett er lei av grøt? Hun tuller litt med andre ting, men ikke på langt nær så mye. Brødskive er ganske problemfritt, det samme gjelder banan og avokado. Men jeg tenker at grøt er viktig for henne, både med tanke på jern og vannet i grøten. Hun er nemlig kun interessert i å bli ammet morgen og kveld, og når jeg tilbyr henne vann leker hun stort sett bare med flasken. Blir litt bekymret over å ikke få i henne "nok" mat, spesielt fordi hun hadde gått ned 300 gram etter at hun var syk. Hun er forresten 8,5 mnd. Noen andre med erfaring om plutselig grøt-/matnekt på den alderen?
Sprellesmamma Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Sprelle har siste uken kun godtatt grøt til kvelds, og spiser brød til frokost og lunsj i stedet. Han er i samme alder. Drikker riktignok godt med vann evt urtete på flaske, men vil ikke ha melk.. Kanskje en fase dette også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå