Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #1 Skrevet 4. juni 2010 Vi var på informasjonsmøte på skolen nylig, og da slo det meg at jeg var langt yngre enn alle de andre foreldrene til barna i klassen. Selvsagt kan en og annen ha vært på min alder/yngre, jeg anslår jo bare utfra utseende, men jeg tør vedde og påstå at alle var eldre enn meg. En god del år eldre også! Selv om det var 26 barns foreldre, og selv om jeg selv er 30 år.. Føler meg da ikke så fryktelig ung. Så hvor gamle er egentlig gjennomsnittsforeldrene til en 1.klassing? De fleste som var der hadde forresten skolebarn for første gang, så det var ikke bare fordi de skulle ha barn nummer 3 i søskenflokken på skolen....
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #2 Skrevet 4. juni 2010 Aner ikke. Vår eldste gutt skal begynne i første klasse nå, og vi er 33 år og 36 år.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #3 Skrevet 4. juni 2010 Hvorfor bryr det deg egentlig ?? Skjønner virkelig ikke hvorfor mange av dere er så inni hampen opphengte i denne aldersgreia.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #4 Skrevet 4. juni 2010 Snittet vil vel ligge på ca 35. Du vil jo kunne ha hele spekteret fra under 25 til over 50 på de som har førsteklassing for første gang, men de fleste ligger nok rundt 35. Selv var jeg 28 første gang jeg hadde førsteklassing.
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Jeg er 38 år og dattra mi skal begynne i 1. klasse i høst. Og med barn nr 3 på vei ,og da blir jeg vel 44 år når det skal begynne:-) Holder oss unge ja;-))
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #6 Skrevet 4. juni 2010 Jeg var 25 da eldste begynte i 1. klasse. Er 30 da minste begynner.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #7 Skrevet 4. juni 2010 Det er 28 elever i klassen til jenta vår..Eldste forelder er 54 og yngste er 29..SÅ kan man da regne på snittet..ELler skal man summere alle foreldre og dele på antall? ELler skal man ta HELE skolens elever og regne seg tilbake til foreldrenes alder da de gikk i 1., også dele på antall foreldre??? Enig med en annen her oppe. De som henger seg opp i alder må ha et problem et eller annet sted. ELler, iallefal, hva ER dette maset med alder???....Når man er voksen og er sammen med andre voksne mennesker så skal det STOR aldersfosrkjell til før jeg føler meg ung/gammel.Om alle andre er godt over 50 så kan jeg føle meg veldig ung..ELler om alle andre er under 20 så kan jeg føle meg gammel..Men stort sett så kan man da ha det trivelig med alle mennesker, eller? Og jeg føler meg akkurat så passe gammel som jeg skal være. Ung, sprek og med hele liver foran meg )
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #8 Skrevet 4. juni 2010 Kommer nok an på hvor du bor, men her vi bor er det bare en mamma i klassen til storebror som er hva jeg regner som ung mamma. Og hun er vel kanskje 26-27 år. dvs var det da de startet i 1.klasse. De aller fleste uten unntak er nærmere 40.( nå i slutten av 2.klasse) De yngste (bortsett fra hun jeg kaller ung mor) er nok 35-37.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #9 Skrevet 4. juni 2010 Ja det er rart. Jeg er 32 og føler meg som barnet. Hallo. Bare masse gamle gubber og kåner.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Det som slår meg i slike settinger er at jeg (tror selv i det minste) at jeg ikke har forandret meg stort, mens jeg synes endel andre er så gamle ut... De er ikke eldre enn meg da, så skinnet bedrar. Innser det er på tide jeg ser meg skikkelig godt i speilet også
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 Hva i all verden er "gjennomsnittsforeldre" til en 1.klassing? Hehe.... Du mener vel Hva er gjennomsnittsALDEREN til foreldrene til en 1.klassing? Jeg vet forresten ikke svaret.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 jeg er 25 når min eldste begynner. Merker jeg gruer meg litt, er sikkert 10-15 år yngre enn de aller fleste.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #13 Skrevet 4. juni 2010 Jeg er 28 og har en førsteklassing i år, jeg er nok en av de yngste. Den yngste tror jeg, men jeg vet ikke. Følte meg litt uttafor da de startet, men nå så føler jeg meg ikke uttafor. Har blitt bedre kjent med endel av de, og da føler jeg meg ikke så ung lenger.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #14 Skrevet 4. juni 2010 Jeg var 25 da eldste begynte i 1. klasse, og kommer til å være 44 når yngste begynner på skolen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #15 Skrevet 4. juni 2010 Jeg var 21år da eldste var 1.klassing. Er nok helt klart en av de veldig unge. I denne klassen var det også ei på 25år, og ei på 27år. Men de aller fleste var ca. 35, og hadde eldre barn på skolen..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #16 Skrevet 4. juni 2010 Jeg er også 28, og sønnen min begynner nå til høsten. Jeg vet om to andre mødre (som har barn som skal begynne samtidig) som er like gamle som meg, ellers er jeg ikke sikker på foreldrenes alder.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #17 Skrevet 4. juni 2010 Jeg er 35 og jenta mi skal nå begynne i 2.klasse. Jeg fikk henne når jeg var 28..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #18 Skrevet 4. juni 2010 Jeg har hatt førsteklassing i år, er 33 år. Da eldste begynte i 1. klasse var jeg 29, og kommer til å være 38 når yngste begynner.
Verbena Skrevet 4. juni 2010 #19 Skrevet 4. juni 2010 Min eldste begynner på skolen til høsten å jeg er 25år. Vi har ikke hatt informasjonsmøte for oss foreldrene enda, men gutten kommenterte selv etter innskrivingen at jeg måtte være den minst gamle mamman av alle. Traff da bare 1/3 av barna og foreldrene de er 52stk som skal begynne her til høsten, men værtfall i den gruppen var det veldig mange med eldre søsken. Regner med at de fleste foreldrene er mellom 35 og 45år. Men hva har det nå egentlig å si at jeg er 10-20 år yngre enn de aller fleste andre?! Vi møtes jo der fordi at vi alle er foreldre ikke av hundre andre grunner.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #20 Skrevet 4. juni 2010 Nå er det lenge til sønnen min begynner på skolen, men vi kommer til å være 36 og 45 (og enda eldre når de neste barna begynner). Ser ikke det som spesielt gammelt, her i Oslo-området får de fleste sitt første barn rundt 30 års alder. Den yngste på barselgruppen min er 27 og den eldste 40. jeg synes det er ganske ungt å få barn som 24 åring. Kjenner ingen som var så ung da de fikk barn, for alle jeg kjenner har studert på den tiden.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2010 #21 Skrevet 4. juni 2010 Tipper snittet ligger mellom 35 og 40 et sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå