Gå til innhold

Samboeren min vil kalle ungen for Thorarinn...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fint namn, men tung skrivemåte.

Torarin eller Thorarin er betre :) Liker namnet veldig godt!! ^^

Alvarin er og kult.

Har heller ingen problemar med asiatiske trekk og norrønt namn. Torarin har ein nokså moderne lyd, så det blir ikkje halvparten så rart som Ingvar eller Oddmund, så det ville eg ikkje tenkt på!

Annonse

Jeg kjenner en islending som heter Thorarinn. Syns det er et kjempeflott og tøft navn, men det er litt vaskelig å uttale. Høres ikke like fint ut med skarre-r som jeg har da. Han blir forøvrig kalt for Thorir, kanskje det kan være aktuelt som navn også?

Annonse

Å, så morsomt å få så mange kommentarer!

Tusen takk for innspill og tips. Hadde ærlig talt ikke ventet at så mange ville være positiv til navnet, så dette var positivt overraskende!

Hva tror dere vil bli kortversjonen?

Jeg tenker også at Torarin lett kan bli langt og at han sikkert vil få kallenavn av både kamerater og kanskje også oss.

Ser du har fått overraskende mange posistive kommentarer, jeg syns også det er kjempefint! Trodde ikke så mange likte det. Men med et forholdsvis sjeldent navn ville jeg ha skrevet det enklest mulig. -Torarin.

Kjempefint! :)

Passet til etternavnet også!

Torarin betyr sterk somTor og rask som en ørn.Skrives det med bare en N uttales det rett frem.Med to Ner er det Tora-rinn om du skjønner.

Jeg synes da også Alvarin er fint,noe sønnen min heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...