Gå til innhold

Er det noen butikkmedarbeidere her?

Anbefalte innlegg

Som kanskje har samme problemtstilling som meg? Jeg er i uke 20 nå og jobber i en butikk der vi står hele dagen. Tidlig og sen skiftet er sånn at vi jobber to timer alene enten på starten eller slutten av dagen. Merker at det blir tyngere til rygg og føtter å stå hele dagen. Har kjempe gode sko og har ikke hatt problemer før nå.

Hvordan løser dere dette? Har dere gått ned i stilling?Sykmeldt? Eller har arbeidsgiver tilrettelagt noe for dere?

Tror dagen hadde blitt bedre med en stol bak kassen, men usikker på om jeg kan kreve dette.

Er i god form ellers, men om ryggen streker så streiker jo resten av kroppen også:( Vil ikke virke sytete heller, men det er jo bare jeg som kjenner at jeg er sliten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141935832-er-det-noen-butikkmedarbeidere-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også i butikk, og veldig tidlig viste det seg at jeg ikke kunne stå lenge av gangen pga veldig lavt blodtrykk. For min del fungerer det veldig bra med 50% sykmelding, pluss at jeg har en grei og forståelsesfull sjef, så nå sitter jeg BARE i kassa og så får de andre ta seg av ståinga :)

Klart, jeg jobber i en veldig stor butikk hvor man aldri er helt alene på jobb.

Spør om stol du, såpass burde de fikse for deg!

Jeg er gravid i uke 14,og allerede nå kjenner jeg at det begynner bli slit å stå opp ned mange timer ... Så jeg har rett og slett tatt meg retten til å sitte på stol jeg ;) Spør om det hvis du tror d kan hjelpe da,de skal jo tilrettelegge for oss gravide ;)

Jeg har akkurat samme arbeidssituasjon som deg,HI.

I tillegg så har jeg fått begynende bekkenløsning,så jeg gikk til legen min og pratet og ble enige om 50% sykemelding en stund fremover.

Du kan kreve en stol,det handler om tilrettelegging..for min del ble det verre å sitte pga halebenet. Men om det funker for deg er jo ingenting bedre. :)

Hei.

Jeg er 27+6 i dag, og sliter veldig på jobb!

Jeg klarer rett og slett ikke å stå og gå,og sliter mye med å bøye meg ned.

Jeg har bekkenløsning, og lavt blodtrykk, så har en del smerter i bekkenet og blir lett svimmel.

Jeg er for tiden aktivsykemeldt, dvs at jeg jobber inntill 2 timer om dagen (har vært det siden mars), klarer stortsett ikke mer enn 1,5 time..

Skulle få sko fra HK i februar, de kom nå 0106..MEN problemet er at ei annen jeg jobber med tok mine, da hennes sko ikke kom..Sjefen sa da at hun hadde bedere bruk for de enn jeg, siden jeg jobber så lite hver dag..Men hun har skrevet på oppfølgingsplanen at et av tiltakene for å tilrettelegge var at jeg skulle få sko..Jeg har også blitt trekt i lønn for disse skoene (eller i feriepenger, siden jeg ikke får lønn fra jobb lengre, men fra NAV)..

Så til spørsmålet ditt: Jeg anbefaler deg IKKE å gå ned i stilling.husk det er nå du tjener deg opp til foreldrepenger. Snakk med legen din og fortell han/hun hvordan det er på jobb, og at du sliter, så får du sikkert ei gradert sykemelding. Å det kan hjelpe deg masse:)

Arbeidsgiver har ikke tilrettelagt noen ting for meg, men kanskje din gjør det? Spørr om muligheten til å få stol bak kassen. Du har rett til å kreve det, det er jo en del av tilretteleggingen.

Lykke til:) Hold oss oppdatert om hvordan dette går da:)

jeg jobber og i butikk allerede i uke 15 klarte ikke jeg å sto og gå hele dagen lenger pga bekkenløsning. så da ble jeg etter eget ønkse satt i kassa. ble først sykmeldt i uke 20 pga mye kontstant vondt i hode, ekstemte sliten, vondt rygg og bekken. etter ca 1 uke prøvde jeg meg på jobb igjen, jobba 3 dager men da gikk det ikke lenger og ble sykmeldt på nytt. er nå 23+3 og mandag skal jeg til legen å prate om videre sykemelding. jeg tror ikke jeg klarer å komme meg tilbake i jobb ettersom jeg har mye smerter i kroppen og hode. og har 1-2sovepauser om dagen

Annonse

Jeg driver butikk og er nå i 27 uka. Sitter for det meste på en stol bak kassa og går litt rundt av og til for å rydde eller når kunder trenger hjelp. :) det har fungert fint for meg. Har gode sko og avlastingsmatte å stå på også. Nå er jeg sykemeldt 50% bla pga av at det er for tungt for rompa og bekkenet.

Er enig med hun over her, ikke gå ned i stilling. sykemeld deg delvis heller. :)

Snakk med arbeidsgiveren din du, forklar at du gjerne vil jobbe men at du begynner å slite med ryggen og spørr om det er mulighet for at du kan sitte en del på stol. Vet aldri med sjefer, du kan ha en hyggelig tilretteleggende en, eller en bitchy en. Uansett, lykke til. Håper det ordner seg og husk å ta vare på kroppen din. Den skal fungere etter fødsel også..;P

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal ta det opp med sjefen min på mandag, høre om det er mulighet for å få en stol bak kassen. Hvis det ikke ordner seg eller at det ikke blir bedre så ser jeg at event gradert sykmelding er en mulighet.

Crazy81 m spire nr 3 i magen:D, ser du har fått sko fra HK, er det noe alle kan søke på å få dekt eller er det spesiellt for din butikk?

Skal holde dere oppdatert!

Jeg jobber som butikksjef i en butikk,hvor vi egentlig kun ar overlapp i 2 timer midt på dagen. Jeg ble sykemeldt 50% allerede i uke 17, pga av lange dager og mye løfting. Har selv ansvaret for hvordan butikken ser ut og div annet, og det krever av og til lange dager for å få det slik det skal være (jobber ca 180-190 timer pr mnd). I de siste 4 ukene har jeg jobbet 70% slik at jeg MÅ gå hjem etter så og så mange timer, det funker bra. Har en noen nerver i ryggen som er kommet i klem pga at bekkene utvider seg,så får se hvor lenge jeg holder..

hei.

Jeg har ikke fått sko fra HK..Jeg har bestillt,men når de kom,tok en kollega av meg skoene fordi hun trengte de mer enn meg...

Ikke har vi avlastningsmatte heller..Og ikke mulighet for å sitte bak kassa...

Arbeidsplassen er pliktig til å tilrettelegge for deg, slik at du kan være lengst mulig i jobb i graviditeten, så jeg synes du skal be om sko jeg.

Hei HI !

jeg er også butikk medarbeider som sliter veldig med bekkenløsning,.

Vi er konstant alene på jobb, bortsett fra to timer på etter middagen hvor vi overlapper, har lunsj, og lignende. jeg har ikke vært heldig med en forståelses full sjef så stemningen er relativt dårlig på jobb etter eg ble gravid.

Jeg spurte etter stol, men endte opp med advarsel i stede, håper du er heldig å får det :)

Her kommer en oppdatering som lovet....

Jeg får stol bak kassen, hadde grudd meg litt til å spørre. Men svaret jeg fikk var overveldende positivt, det var bare å bestille og får den til jobb med ekspresspost:) Vet ikke om jeg er heldig med sjefen, eller om at det er jeg som laget en "stor sak" av å grue meg. Uansett, håper det blir bedre å være på jobb nå, trives jo godt med det jeg gjør og kunne tenkt meg å jobbe så lenge som mulig.

Håper det ordner seg for dere andre også!

Hei :)

Merker du noe mer problemer videre etter stolen kommer bør du vel uansett vurdere sykemelding(gradert eller full). Sliter du med bekkenet eller blodtrykket? For det høres jo ut som det er noe du ihvertfall burde sjekket i og med du sliter med å stå alene i to timer... Skjønner at jeg har tidenes "verste" jobb når jeg leser her - for jeg er butikksjef og når jeg skal følge personalbudsjettet jeg har så blir jeg stående alene i minimum 4,5 timer pr dag...noen ganger 5-5,5 også. Men har kortere dager nå enn før jeg ble gravid, nå går jeg faktisk hjem 15:30/16:00 og blir ikke bare værende fordi det er så "veldig behov for meg" ;) Kanskje jeg er velsignet med en veldig god form? Skal også sies at jeg så langt har sluppet unna bekkenproblemer(er 14+5). Forrige svangerskap jobbet jeg også i butikk, og slapp mye av løftinga og fikk gjøre endel av min daværende sjefs kontorarbeide fremfor å stå så mye. En annen hverdag nå gitt :/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...