Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi oppholder oss jo ikke i sola, men det er likevel umulig å unngå sola helt. Feks når bebisen er i vogna og det er for varmt med teppe på, da blir jo fort en fot eksponert for litt sol, om ikke så lenge av gangen.

Blir liksom ikke klok på smøre eller ikke smøre - så mange forskjellige råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke vært aktuelt å tenke på her ennå, men jeg kommer nok ikke til å smøre til vanlig når sola titter fram og vi skal ut.

Men når vi skal på badeferie i sommer kommer jeg til å smøre med faktor 50...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg smører når det er sol ute. Huden til babyene er så tynn at de mye lettere blir solbrent enn oss voksne. Viktig med solkrem!

Gjest Kira06
Skrevet

Her har det vært strålende vær den siste tiden, så smører ben, armer og ansikt med faktor 50 før hun skal ut. I tillegg smører jeg gjerne ansiktet flere ganger om dagen, men kommer litt an på hvor mye hun er ute. Ikke det at hun får så mye sol på seg, men greit å være på den sikre siden:)

Skrevet

jeg smører også, har gjort det fra første dag med sol, selv om solen ikke skinner direkte på henne, kan solstråler reflektere i vognen. husk å smør på en halvtime før dere går ut!! :)

Skrevet

Nei, holder henne i skyggen så smører ikke. Er hun i sola er det likevel såpass kort tid at det ikke trengs å smøres. De trenger litt sol og D-vitamin, så noen få minutter gjør ingenting. Grunnen til at man sier at de ikke skal ha sol overhodet er fordi det er snakk om så få minutter med sol at det er lettere å anbefale nulltoleranse siden folk tolker så ulikt hva som er litt sol...

Skrevet

Vi smører ansikt,nakke og hender dersom vi skal ut på trilletur med tassen og skal være lenge ute, eller skal ut og leke.. For selv om han sitter i vogna med kalesje, så kommer det jo alltid litt sol på.

Men hvis vi bare skal på butikken, ut og inn av bil osv så smører jeg ikke nei

Skrevet

Jeg smører når jeg går på butikken med gutten i bæreselen.

Men ellers smører jeg ikke så mye. Han ska jo ikke være i solen...

Skrevet

Jeg smører uansett når vi skal ut. Stålene er der om han sitter under parasoll eller kalasjen i vogna.

Skrevet

Zunblock badetøy med solbeskyttelse

noen som bruker disse draktene som ser ut som surfedrakter?

Skrevet

vi smører her ja. Greit at babyer helst ikke skal være i direkte sol, men solstrålene reflekterer og det går an å få farge i skyggen sies det. Så dermed smører vi med solfaktor 50.

Skrevet

Vi bruker Zunblock drakter. De er kjempebra!

Dette med solfaktor kommer jo ellers helt an på alderen. Har man er liten en som koser seg på et teppe i skyggen eller i bagen på vogna så trenger man ikke solfaktor etter min mening - bedre å holde dem i skyggen. Unntak er jo ved bading, da.

Når man har en liten en som krabber i vei eller evt går rundt så kan man jo ikke holde dem i skyggen, og da synes jeg solkrem er nødvendig. Bolla vår på 11 mnd tolererer i hvert fall ikke å være inne hele dagen, han kjeder seg inne. Og kjemikalier eller ikke - jeg synes det er bedre å bli smurt inn med solkrem enn å bli brent. Gutten vår får solkrem der han ikke har klær/uv-drakt, og om han skal være lenge ute og klærne er lyse og tynne får han også solkrem under.

Og så holder vi ham unna sola i timene midt på dagen når sola steker som verst.

Skrevet

smører med Cosmica fra apotektet:) solfaktor 50

Skrevet

Smører uansett om jenta mi sitter direkte i sollys eller ei, da man kan bli brent av å oppholde seg i skyggen også.. Når vi ska på ferie i sommer, og det e sterk sol ute vil eg smøre selv når vi sitte i bilen.. Ha nemlig blitt solbrent selv en gang gjennom vinduene på bilen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...