Gå til innhold

Hva betalte dere for TFK twinner twist duo?

vipz82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

På den ene butikken her i Stavanger sa de 10249 komplett, vogna koster 7890 og baggene koster 1749, det blir 11388 og så fikk man minus 10 % pga kjøp over 10 000.. På Barnas Hus har de jo også minus 10 % (ikke på tilbud) om du er medlem i tvillingforeldreforeningen, og de reklamerer jo med å være de billigste..Ser på nettet at tilsammen blir det 9598 kr komplett, og minus 10 % tvillingrabatt = 8638 kr.. Syns det var rimelig billig.. Ellers kan du jo vurdere å kjøpe den i utlandet, leser ofte her på BIM sidene at bikeshop2000.de (?) har hatt gode leveringer..

Håper du kanskje ble litt klokere vaffal =)

Lykke til!

Tvillingforeldreforeningen er gull verdt.. Masse god informasjon og i tillegg jobbes det stadig med flere rabattordninger.. Særlig liker jeg at vi får 25 % på princess =)

Hvis du ikke er kjempenøye på det og har litt tid er baggene kjempefine å kjøpe brukte også.. Da får du ofte to av samme pris som en, og de er jo ikke brukt så lenge da baggene fort blir for smale.. Spørs hva du selv ønsker og hvordan tilbudet er der du bor.. Selv har jeg kjøpt tre års gamle bagger, så mine har håndtak og bæres ikke i kalesjen, de ser nesten helt nye ut (brukt til to tvillingpar fra før).. Fikk de for 800 begge to.. Det er vel lite sannsynlig at baggene kan brukes mer enn 4-5 mnd uansett, vaffal hos de jeg har sett..

Annonse

Heisann

Jeg var på Barnas Hus på lørdag og for denne vognen med hardbagger+insektsnett+regntregg kom den på nærmere 15 000,-

Men er det noen som vet om de vognene som er et par år gamle kan bruke samme adaptersystem til bilstoler som årets modell?

Evnt kjenner dere til andre tvillingvogner som har et slik system til å klikke på bilstoler?

Hei, har akurat vært på Barnas Hus nå.

Hardbaggen til tvillinger, var mye mindre enn hardbagen til en. Var selvfølgelig den store de hadde til utstilling i butikken, og de "glemte" å fortelle meg at bagen kom til å bli mindre på en tvillingvogn:-(

Prisen på nett 2599.- er for begge hardbagene! og den enkle store, koster 1899.-

Jeg fikk pris på :

TFK twinner twist duo, med to hardbagger og dobbelt regntrekk til baggene: kr 11397.- (myggnett og adaptere fulgte med) Hun i butikken sa at jeg ville få ca. 10% avslag i tvillingrabatt på denne prisen. (trengte ikke være medlem i tvillingforeningen)

Så flott at du ikke trengte.. Var på Barnas Hus og handlet litt småting og da ble hun nesten irritert på meg når jeg kom med tvillingkortet mitt =( Det blir jo litt når man skal ha to av alt til sengene, og da er 10 % veldig greit.. Men vet flere butikker har det slik at man får 10 % om man handler for over 10 000 kr uansett..

Baggene er smale ja, målte mine nå nettopp og ligger mellom 40-45 cm i bredde.. De hadde heller ikke inne og kunne vise meg baggene før kjøp, men har ei venninne me vogn så fikk sett hennes.. Hun fikk to i beg av desember og hadde en dunpose oppi.. Har tenkt samme tanke selv, men mine blir født i september så håper virkelig vi klarer oss til februar før sportsdelen tas i bruk (baggene er lange, men hva hjelper vel det når babyen vokser i bredden også?)..

Fikk tilbud av en butikk å kjøpe twinner twist modellen på utstilling til 9500 inkl hardbagger. Men dette er ikke den DUO varianten, men den før. Dama mente den var like grei om man skulle ha den til tvillinger og ikke søsken. Vet ikke helt om det er et bra tilbud elr ikke... Usikker på hva som egentlig gjør denne DUO-varianten så mye bedre.

Annonse

Duoen blir litt mindre enn twinneren sammenlagt, og har seperate kalesjer.. Er det så mye mer?

Hvis man ser på nettbutikken til Barnas Hus som utgangspunkt, ser man at dobbeltpack hardbag pluss twinner twist (gammel modell) tilsammen koster 9598 kr.. Syns da ikke 9500 var kjempebillig (Kan jo være du får me litt regntrekk ol, men dette kommer på under 1000 lappen)... MEN du må se hva du mener selv og hva utvalget er der du bor.. Min vogn er kjøpt i Tyskland og jeg betaler rett under 5000 kr for sportsdelen (duo).. Derfor blir alt fryktelig dyrt her i norge dessverre ;p

Har en duo selv, bruker bare baggene fortsatt men i forhold til forksjellen tenker jeg at det er sant at det er mindre viktig med duo når vogna er til tvillinger, Men noe som ejg tror jeg vil ha glede av er de kan ligge mer separat i sportsvogn delen også hvis den ene sover kan man lettere henge et lett teppe over kalesken for den ene om den andre er våken. en annen ting vi tenkte på er hvor lett det er å selge den igjen når vi er ferdig med den om et par år. for å kommentere utenlandskjøp så fant vi ingen tfk i sverige og skal du få den sent fra tyskland må den sendes som gave uten logo eller kvittering i pakken ellers blir det like dyrt med toll og moms. Vi kjøpte vår på barnas hus i sandvika fornøyd med pris og service, fikk tvillingrabbat og i tillegg gavekort på 1000kr fordi vi brukte over 10000 der. akkurat det var visst ikke vanlig lenger, men vi fikk det med førstemann så jeg tok det litt for gitt og fikk det til slutt:-). vi kjøpte også mama board til for eldstemann, superfornøyd og jeg synes det er morsomt å bruke det selv når eldstemann ikke er med. går så mye raksere å sparke av sted hvis jeg vil ha glede av fart eller må skyndte meg.

Nå er jeg midt i prosessen for å kjøpe en Twinner Twist Duo fra kiddis24.

Barneutstyr et tollfritt å ta inn til landet og man betaler kun et tollgebyr på 200 kroner. I tillegg trekker de fra tysk moms i butikken når du bestiller og så betaler du norsk moms på 23%.

Nå har vi bestilt selve vogna, to bager, adaptorer til bilstoler, regntrekk til både bagene og sittedelen og solbeskyttelse for sittedel. Det kom på rundt 8500 med alt. Har ikke regnet helt på dette.

Men det som er problemet nå er at de har leveringsproblemer fra TFK fabrikken og dermed leveringsproblmer ut til kundene sine. De trodde at jeg skulle få vogna i midten av mai, men nå sa de plutselig midten av august. Siden våre tvillinger kommer senest om to uker var ikke dette et alternativ. Nå har de klart å skaffe oss en vogn som sendes i disse dager.

Det å bestille fra utlandet krever nok litt mer har jeg innsett i ettertid. Men man kan spare endel penger på det. Jeg ser at på Barnashus så blir dette hvertfall 13 000 kroner. Da har jeg ikke tatt med rabatter fra tvillingforeningen. Men akkurat nå vet jeg ikke hva jeg skal anbefale 

Det tar en del ekstra arbeid å bestille fra utlandet ja, særlig når det er så lang leveringstid som TFK ser ut til å ha.. Har dessverre hørt flere som venter fra kiddies24 på akkurat TFK, så de er kanskje veldig populære på den nettbutikken.. Er det TFK dere for fortsatt eller måtte dere bytte til et annet merke?

Jeg gikk igang med å bestille vogn rett etter nyttår, og da var det også problemer med levering hos kiddies24, men vet at bikeshop hadde inne på lager.. Vi har bestilt babyone og skal hente den selv, men var så fryktelig lang ventetid på bilstoladapterne at vi droppet dem rett og slett.. Har mailet og snakket med de ofte på telefon for å være sikker på at vogna står klar til oss, det er litt kjedelig å komme helt ned og så er ikke vogna inne.. Da skal du se ei sinna gravid dame..

Sant som du sier at det ikke er toll på barneutstyr, trodde grensa var 6000 (?).. Men så tar man vekk tysk moms (19%) og på norsk (25%), så ikke kjempestor forskjell.. Nå er jo euroen også veldig lav så kan tjene litt på det.. Mitt råd er uansett at hvis man skal bestille fra utlandet så beregn GOD TID!! Og forbered deg på at mail ikke alltid hjelper, noenganger er det bedre å ringe rett og slett..

Lykke til i vognjungelen =)

Kjøpte vogna på Barnas Hus (før de satte opp prisen) til 7100,- (kostet vel egentlig 7899,-, men er medlem i TFF. Nå er vel prisen rundt 8399,-), pluss bagene brukt (1600,- for to, det er halv pris). Myggnetting følger med bagene. Så må du ha regntrekk til bagene som koster ca 399 per stk, og ett til sportsdelen som koster 399,- (dette dekker begge sittedelene). Trekk fra 10 % på trekkene dersom du er medlem i TFF og kjøper på Barnas Hus.

Ble litt rotete dette, men... kunne jo bare regna sammen alt, egentlig. Jaja, du nærmer deg fort 13000,- da i hvertfall! Må vel kjøpe myggnetting til sportsdelen og kanskje.... jaja, god tid enda :)

Vi har nå endt med at de endelig har sendt oss TFK vogna... Tror ikke vi er de mest populære i den nettbutikken for tiden, hehe. Har skrevet MANGE mail og vært ganske krass i kritikken. Til slutt "fant" de plutselig en slik vogn som vi skulle ha. Mulig de var å kjøpte den hos naboen, ikke vet jeg. Men i går fikk vi bekreftet at den er sendt fra Tyskland.

Dette med god tid satt jeg også å sa en stund... Nå har jeg funnet ut at det er bare å gå i gang med innkjøpene. Vogna kommer nå forhåpentligvis et par dager før gutta blir født. Litt lite slingringsmonn der. I tillegg har bilen vi har kjøpt blitt forsinka så den kommer ikke før i slutten av juli. Så mitt råd er bare å begynne å handle... Vi har tydligvis vært litt dårlig der..

hehe, ser for meg at de løper inn i nabobutikken og handler vogn for å sende til ei illsindt gravid dame i Norge ;p Men det er jo godt at du endelig får den da.. Når er det du har termin?

Er ikke lenge siden sjokket om tvillinger kom føler jeg, selv om det faktisk snart er 20 uker siden ;p Etter det har jeg handlet jevnt og trutt kan man si, litt etter litt.. Så plutselig er det jo ikke så lenge før de kommer og jeg kjenner at det begynner å bli tungt i bekkenet så var nok lurt.. Er ennå litt igjen, men tror jeg snart har alle store ting på plass i huset ;p

Hehe. Jepp, et morsomt bilde.

Jeg har termin 6.juli, men har fått igangsettelsesdato 21. juni. Da er jeg 38 uker. Kjenner jeg gleder meg til de kommer nå. Ikke minst ribbeina mine trenger en hvilepause. Føler jeg har innvendige blåmerker:)

Bra du har alle de store tingene i huset. På slutten går ting ufatterlig treigt. Jeg føler jeg gjør noe hele tiden med når samboeren kommer hjem fra jobb, så innser jeg jo at det er ikke stort jeg gjør i løpet av dagen. Dessuten er ikke butikker det morsomste jeg vet akkurat nå. Trodde aldri det skulle skje :D

Det er jo litt hyggelig å ordne litt til de kommer også, bruke litt tid på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...