Gå til innhold

Dere som gir MME, hvordan gjør dere det på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en termos med kokt og passe avkjølt vann med på soverommet og blander det med mme til hvert måltid. Med de to eldste barna mine har jeg hatt ferdige flasker i kjøleskapet som jeg har varmet i mikroen på natta, men har forstått at det ikke er en god løsning. Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde flasker ferdig i kjøleskapet med vann og malt. Når poden våknet gikk jeg på kjøkkenet og varmet opp flaska i mikroen til drikketemperatur og hadde i pulvertet som står klart på benken i dispenser. Raskt og enkelt. Jeg har flasker for hele døgnet klart. Gjør alt ferdig før jeg legger meg.

Skrevet

Her i huset blander jeg klar en stor flaske med MME når jeg legger meg, så varmer jeg opp med avent digital flaskevarmer som jeg har stående på nattbordet, når lillemann vil ha. Veldig enkelt og greit!

Sånn har jeg gjort det med de flest ungene mine.

Skrevet

Pga. bakterier i MME skal man helst servere fersk MME, og ikke lage ferdig å ha i kjøleskapet.

Skrevet

Nå gir jeg morsmelk, men blander meg inn her fordet. De ferdigblanda nan pakkene de selger i butikken er jo ikke fersk. Hvordan kan de selge det hvis det er så "ille"?

Skrevet

Jeg har også avent flaskevarmer på nattbordet, men har bare vannet stående klart. Har målt opp pulver i rett mengde som jeg blander i etter oppvarming.

Før jeg fikk flaskevarmeren måtte jeg ned på kjøkkenet og bruke mikroen.

Det er ikke noe galt i å bruke den til å varme vannet, men man må passe på å riste og sjekke at det ikke er for varmt.

Skrevet

Jeg hadde tåteflaska med kokt kaldt vann på nattbordet (nøyaktig 125 ml i dem), så satt jeg termosen og pulveret ved siden av (I dispenser)

Da var det bare å fylle på fra termosen opp til 210 ml, helle på pulveret og riste! Fort og ferskt! Perfekt tempratue!

De nanflaskene som er ferdigblandet er jo fremstilt på en helt annen måte!

Skrevet

Koker opp vann og tilsatte malt i flaskene og satte dem i kjøleskapet. Når babyen skal ha mat tilsetter jeg MME og varmer i mikroen. På den måten er MME fersk.

Jeg gjør dette hele dagen. På natten hadde hun kun behov for mat de første 6 ukene, etter det har hun sovet gjennom natten!

Skrevet

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...