Gjest lillemamsi Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Ruller?Åler?Krabber?Sitter?Står og holder seg? Reiser seg?" Går" med beina når du holder i armene? Bare lurer på hva deres babyer gjør. Synes min lille tass virker litt unormoal i forhold til de andre barna på barselgruppa vår. Og de har også kommentert det flere ganger. Har selvfølgelig lest i babybøker for å se hva som er normalt osv, men vil gjerne høre fra dere.
elma82 Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Nå er min akkurat blitt 7 mnd, men dette har han gjort ei stund: -rullet fra rygg til mage siden påske. -skubbet seg bakover en måneds tid -"går" og hopper når vi holder han i armene - stått på alle fire og "vugget" de siste ukene. Nå kan han også løfte en arm. - Sitter ganske greit, men litt vinglete, på fanget eller i tripp-trapp, men ikke på egen hånd (de siste ukene) Den siste uka har han også stått på hender og tær. Ser ut som om han prøver å trene yoga eller noe. Veldig morsomt.
Bomsedeisi Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Min gutt er 5 1/2 mnd. men er ikke i nærheten av det du skriver. Han har akkurat begynt sån smått å snu seg fra rygg til mage, ingen flere triks her i huset. Dette er mitt 3 barn så har erfart at unger er veldig forskjellige og at det faktisk ikke betyr noe selv om de er av de raskeste til å lære alle disse triksene. Det betyr IKKE at de henger etter på noe vis. Når de har lært å gå er de stor sett på samme nivå alle mann. Dersom barnet ditt er unormalt seint ute med ting vil nok helsesøster ta tak i det så ikke bekymr deg :-)
Bassen&Spira <3 Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Min gutt på 8 mnd har vært veldig bedagelig :-) Syntes det har vært så deilig. Han ruller seg rundt, klarer å snu seg i ring når han ligger på magen, skubber seg litt bakover (noe han har begynt med nå i det siste). Han er veldig stiv i kroppen, vært det lenge, og kan stå lenge. Han kan ikke sitte. Er nokså sikker på at han tidsnok skal lære å sitte, krype, gå ;-)
Julelita Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Snuppa mi er litt over 6 måneder Hun - ruller begge veiene - reiser seg i krabbestilling (men sklir ned igjen) - dytter seg bakover på gulvet (relativt raskt) - sitter uten støtte - kan gå ved å holde i hendene/bordet, men mister balansen Hun har også blitt mye mer interessert i leker, og skal rundt overalt for å utforske. Men hun kommer seg ikke framover enda (bare til siden og bakover) noe som gjør henne frustrert.
Gjest lillemamsi Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Hei ! Takk for svar:) Neida han er IKKE sent ute! Han er tidlig ute, veldig visstnok! Han ruller fra rygg til mage, og mage til rygg, kryper bakover rundt på gulvet, står i krabbestilling, står og holder seg i lekegrinda f.eks, sitter selv (men er ikke helt stødig enda), tar tak i ting og drar seg opp, går bortover når jeg holder han i hendene. Og i dag så det ut som han krabbet noen skritt, men da falt han sammen i armene. Jeg syns liksom de andre babyene på barseltreffet ikke gjør så mye.. Ligger på gulvet helt rolig og titter.. Mens tassen min ruller rundt og suser bortover (baklengs) Han har gjort det en stund, og han er 6mnd i dag, Har fått mange kommentarer på at han er så sterk og tidlig ute. Han er helt villmann.. Men alle er vel forskjellig, min jente på 4 år var ikke sånn.
Alimi Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Jenta mi er 5 mnd i dag. Hun gjør alt det dere skriver. Utenom at hun ikke klarer å stå så stødig når hun holder seg i feks lekegrinda. De sier på helsestasjonen at hun er tidlig ute. Synes ikke du skal være bekymret fordi barnet ditt er tidlig ute. Vær heller stolt:-)
Tyra01 Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Vår gutt blir 6 mnd om 10 dager, og han kan: Rulle fra rygg til mage Rulle fra mage til rygg Skubber seg bakover på gulvet Åler seg rundt for å få tak i leker på gulvet Prøver iherdig hver dag å komme seg opp i sittestilling, tror ikke det er så veldig lenge igjen til han klarer det Han er veldig aktiv, og litt stor for alderen tror jeg, de andre på barselgruppa bare måper når han setter i gang med disse aktivitetene sine, hihi Han er eldst i gruppa også da, men bare 10 dager eldre enn nestemann...
Gjest lillemamsi Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Godt å høre:) Joda jeg er veldig stolt av sønnen min, hadde jeg jo vært uansett. Men blir litt bekymra, hehe, virker som han blir litt av en bajas !! Ganske energisk av seg! Skal det fortsette i dette tempoet så kommer han til å klatre i taket på 1 års dagen Andre babyer ser så rolige og søte ut ser de ligger rolig og pludrer, så kommer bulldoseren min og pløyer seg frem! Stjeler leker og styrer! Men han er jo selvfølgelig verdens grommeste, skulle bare ønske han kunne være baby litt til, hehe
Gjest Skrevet 4. juni 2010 #10 Skrevet 4. juni 2010 Jenta mi er 5,5 mnd.. Hun har rullet bevisst fra rygg til mage siden hun var 3,5 mnd og bevisst fra mage til rygg den siste uka. Hun dytter seg bakover, går hvis vi holder henne i hendene, sitter ganske stødig, men klarer ikke sette seg opp selv. Hun kan også stå en stund om vi stiller henne opp mot sofaryggen. Hun har vært veldig tidlig ute med det meste, så snart blir det vel mer enn nok å henge fingrene i Det er store individuelle forskjeller på barna i denne alderen, uten tvil
abella Skrevet 4. juni 2010 #11 Skrevet 4. juni 2010 Knerten er litt over 6 mnd og et skikkelig turbotroll! Han snur seg begge veier, åler seg framover i et lynraskt tempo, står lenge i krabbestilling (vi kaller ham frosken) eller med en hånd løftet, samt en variant av planken, dvs på hender og tær. Han sitter ikke, må ha støtte. Om han kan stå/gå vet jeg ikke, han får vente til han selv reiser seg opp og gjør dette. Jeg ville ikke bekymret meg for om han er senere ute enn andre. Bruk heller tid på å la han få holde på med det han kan slik at han får god selvfølelse og trives, det er det som er viktigst.
abella Skrevet 4. juni 2010 #12 Skrevet 4. juni 2010 Leste etterpå at du ikke var bekymret for at han var sent ute, men motsatt. Så lenge du lar han få utforske tingene i sitt eget tempo er det sikkert helt greit. Vi har aldri 'trent' Knerten i å gjøre noe som helst og jeg lar han ikke få gjøre ting han ikke gjør av seg selv som feks stå, gå, hoppe osv. Han er allikevel blitt en kjempeaktiv gutt og om han er tidlig/sen tenker jeg ikke mye over, han finner jo ut av det selv.
Romeren Skrevet 4. juni 2010 #13 Skrevet 4. juni 2010 Det er tidlig, men helt innenfor normalen! Husk at "normalen" for når barn begynner å gå er innenfor 9-15(tror jeg, litt usikker på det siste tallet) måneder! Så det er store variasjoner! Så barnet ditt er helt normalt, akkurat som min gutt som også er tidlig ute! (Men det er jo klart man blir stolt, selv om det ikke har noenting å si i det hele tatt! Tvert i mot tror jeg det er greit at man ikke begynner å gå så tidlig som ni måneder, for det blir ekstra mye knall og fall, tror jeg!)
Gjest Skrevet 21. juni 2010 #15 Skrevet 21. juni 2010 Min baby gjør ikke så mye. Ruller fra rygg til mage. Står med støtte. strekker seg etter leker. Søstra var helt lik i utviklingen men hun krabbet veldig bra ved 7.5 mnd og gikk før hun fylte 12 mnd så jeg tar det med ro. Det er jo stor forskjell på barn. Mine har sovet veldig mye første året, og holder ikke ut så lenge i våken tilstand. Da blir det jo mindre tid til sprell. Han blir trøtt etter veldig kort tid på gulvet. Høres moro ut med aktiv liten tass! Det kan du være stolt av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå