Gå til innhold

Dere som reiser tur/retur på samme dag - se her!

Anbefalte innlegg

Dette forsøket ser ut til å ha gått skitt (jeg har ikke fått mensen enda, men har testet negativt og begynt å spotte...) så jeg begynner egentlig å forberede meg på neste reise. Denne gangen hadde jeg jo med meg en venninne og vi var på en 4 dagers tur, det kan jeg jo ikke gjøre igjen, så jeg vil prøve å reise tur retur på samme dag for dermed om mulig å spare litt penger, men hvordan får man det til? Bare bestiller en biletter den dagen en får el stigning eller hvordan går man frem, og hvordan avtaler man med cfc?? Var jo litt derfor jeg valgte å bli i køben sist for å være sikker på at jeg hadde el stigning mens jeg var der... Håper dere kan gi meg råd på hvordan jeg skal få til dette her, for jeg klarer ikke gi opp helt enda...

Fortsetter under...

Gjest Pippi9

Synd at det ikke gikk på første forsøk Singelbaby

Jeg har hatt mine inseminasjoner på Stork ikke CFC men det er sikkert ikke veldig forskjellig. Når EL-testen har vært positiv på kvelden, har jeg bestilt fly samme kveld, ringt ned til Stork (tlf.svarer) og lagt igjen beskjed om flytider, syklusdag og når testet positiv, og reist ned neste morgen. Hvis testen var positiv om morgenen så vil de helst at man kommer samme dag (så da er det bare å hive seg rundt), eventuelt dagen etter (for min del for sent). Min EL-test har som regel vært positiv på kvelden, så da har man jo kvelden på seg. Hvis du tar EL-sprøyte kan man jo styre det mer, men har kke erfaring med dette.

Det har gått veldig greit alle gangene :-)

Det er sikkert bare å kontakte CFC for å høre hvordan de ønsker at du gir beskjed om at du kommer.

De gangene jeg var hos Stork, bestilte jeg fly til morgenen etter om EL var positiv om kvelden. Var EL først positiv om morgenen bestilte jeg fly da og reiste samme formiddag. Noen ganger hadde jeg også dobbel inseminasjon, dvs to dager etter hverandre. Det er visst litt forskjell i forhold til alder hvor lang tid etter positiv EL-test eggløsning faktisk skjer. Jeg husker ikke detaljene, men spør klinikken om dette. Det handler om når det lønner seg med inseminasjon etter positiv EL-test.

I ettertid tenker jeg at scanning hos gynekolog og eggløsningssprøyte faktisk er det som timer dette best. Det som er bra med CFC er at de faktisk scanner før inseminasjon, som jeg har forstått det. Ønsker deg masse lykke til!

Hei

Nå vil jo cfc at man tar el-tester kun på morgenen, med påfølgende insem dagen etter. Det jeg da har gjort ved postiv el-tester, er å ringe dem litt etter 0800 sittende foran pc'en med sidene til både sas og norwegian oppe. Så har jeg prøvd å få time så godt det lar seg gjøre ut fra flytider. Det har gått helt fint for meg. Bortsett fra manglede graviditet da sef...

Som en over her nevner så scanner de jo før insem på cfc, så de ser jo om man har egg på vei eller ikke. Det er visstnok heller ikke noe problem om man blir litt forsinket bare man gir beskjed. Det tar jo kun 5 min, så de store forsinkelsene blir det jo ikke ut av det.

Lykke til:-)

Hei

Synd det ser ut til ikke å ha gått denne gangen for deg.

Jeg brukte pergotime og ovitrelle på første forsøk og kjørte ned til Køben samme dag som siste ultralyd og var på CFC dagen etter. Gjorde som deg og dro med en venninde og gjorde en helg ut av det. Men blir som sagt dyrt, spes om du trenger noen forsøk. Denne gangen brukte jeg ikke pergotime (stimulerer eggløsningen) men var på scanning hos gynekolog dag 12. (burde egentlig vært der dag 10, men var så hersens mange helligdager akkurat da:-O) Hadde da en follikel på 20x24 mm(altså ganske klar til å sprekke!)ringte cfc og de sa jeg skulle sette eggløsningssprøyte med en gang og være hos dem neste morgen. (ringte kl 10 på morgenen). Deretter bestilte jeg billetter.Fløy ned m. Norwegian(fra Oslo) på morgenen og tok bussen (go by bus) tilbake til Oslo kl. 14. Ble 1000 kr tilsammen:-) Passet perfekt, trengte ikke stresse og unngikk å bruke masse penger i Køben. For å spare enda mer går det en buss helt fra flyplassen til Nørrebro stasjon (200 m. fra CFC). kostet 30 kr og tok ca en time. Bussen har nr 5A. Følg skiltene til bussene når du kommer i ankomsthallen. Den går også tilbake til flyplassen (bare forsikre deg om at det står Kastrup foran på bussen. Noen av de går bare fra Nørrebro og tilbake til sentrum)

Jeg syns det er veldig greit å time eggløsning med Ovitrelle (koster ca 300 kr) og syns det er verdt det, sammen m. ultralyd hos gyn, framfor å stole på tester. Har fått resept hos fastlegen min, mulig hun er ekstra grei. Fikk ultralyd hos CFC(måtte insistere litt) og da var follikelen på 27mm. Sprakk nok mens jeg satt på bussen hjem, kjente det godt... Ble litt langt det her, beklager det. Men håper du kan bruke noen av tipsene. Vet ikke om du bor i Oslo, blir jo fort litt billigere med billetter da. Men sjekk sidene til Go by bus. Veldig behagelige busser og superbillig!! Lykke til med neste tur!! Tester om ca en uke, dagene sneeegler seg avgårde her..

Vi bor i Østfold, pleier å kjøre ned vi. Parkerer ved den siste togstasjonen i Malmø før brua og grensen til Danmark. Tar toget over. Helt greit. Bruker litt over en tank bensin på turen, så er det ca 100 kr pr pers på toget. Vi bruker Vitanova så da er det bare en liten spasertur fra hoved jernbanestasjonen

Annonse

Takker dere for svar! Sjøl er jeg bosatt i Bergen, men heldigvis går det en del fly nedover hver dag, så tror ikke det skal bli noe problem å komme seg ned i så måte. Har også snakket med en av lederene på jobben og blitt enig om at jeg i første omgang skal ta ut egenmld så får vi se om jeg klarer det på den turen eller ikke. Syklusen etter det faller uansett midt i hoved ferien min så det skal også gå bra evt! Jeg tester noen ganger pos om morgenen og andre ganger om kvelden, så vet ikke helt hvordan jeg skal få gjort dette her, men tenker jeg ringer de på mandag og avtaler videre forløp da! Som forventet fikk jeg jo mensen i dag, så nå venter jeg bare på å få tatt nye blodprøver på mandag for å sjekke at alt ser bra ut! Jeg vet jo at jeg lett blir befruktet, men at problemet ligger i å få det festet, så jeg skal gå til anskaffelse av "Babyklister" og håper det vil ha god effekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...