Gå til innhold

Hvordan er formen på dere som er i uke 38/39?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to uker igjen og føler formen har gått drastisk nedover den siste uka. Føler meg enormt stor (gått opp 15 kg og det er mye synes jeg når man er 165 høy...), fått vaggete gange og sliter med å finne noe å ha på i sommervarmen. Fremdeles halsbrann, mye kynnere, og vanskelig for å finne en god stilling å sove i om natten. Jeg DØR om jeg må gå mye på overtid, og det må jeg sikkert siden jeg er førstegangs... er utrolig utålmodig på å møte babyen, samtidig som jeg gruer meg til fødselen... Blir ekstremt fort sliten og begynner gråte for ingenting. Hvordan er formen deres og hvordan får man de siste ukene til å gå?

Fortsetter under...

Skrevet

I forhold til hvordan svangerskapet har vært fram til nå, er formen helt fantastisk. Har vært sykemeldt fra dag 1 med bekkenløsning og hatt fryktelig mye kynnere, kvalme og vondter overalt. Nå når junior har sklidd godt ned i bekkenet, kan jeg endelig bevege meg igjen. Kvalmen har gitt seg og kynnerne nå er jo helt normale selv om de er sterke og jeg har masse maserier. Nå skal det jo være slik!!! Kan gå omtrent uten klær i sommervarmen, noe som er superdeilig. Sovingene er det så som så med, men får akupunktur for blant annet det, og det hjelper. Får i tillegg akupunktur for vanni kroppen + omtrent alt mulig annet. Nå bare går jeg og venter og gleder meg, for første gang på ni mnd!

Skrevet

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver Nora_elise. Hadde det pyton i begynnelsen med masse kvalme, men rimelig greit etter hvert selv om jeg i det meste av svangerskapet ikke har klart å jobbe fulllt. Nøt den første drøye uka med permisjon også, men nå begynner jeg å bli ganske lei. Mest av halsbrann og å springe på do. Finner lite jeg kan spise som ikke gjør halsbrannen verre og minimalt som hjelper. Også lagt på meg 15 kg, og har bare et par cm mer enn deg å fordele det på, men akkurat det går greit enda. Kjenner jeg er sliten og gråter lett da.

Men men...med termin 14. og sikkert noe overtid er det jo bare å lete fram tålmodigheten. Godt mannen er utstyrt med gode mengder av den.

Skrevet

jeg har vært i dårlig form hele svangerskapet, med ekstrem kvalme som enda ikke har gitt seg helt (opp og ned utover dagen) og bekkenløsning fra uke 9. har også vært masse plaget med kribling i føttene de siste månedene så jeg har ikke sovet noe sværlig siden...før jeg ble gravid egentlig, hehe.

jeg merker det veldig godt at jeg er tyngere nå, og bekken og rygg er veldig smertefullt. klarer ikke å gjøre noe særlig selv om det er så mye jeg har lyst til å ordne og stelle med:(. bare å ta seg en dusj sliter meg fullstendig ut. har lagt på meg ca 13-14 kilo (170 cm), så det er jo ikke så veldig mye, men smertene gjør at jeg føler meg som en flodhest på land:S. har også mye smerter i hendene og eller i leddene...sikkert på grunn av vann og ekstra vekt. så kjipt at man skal være så utslitt av svangerskapet, når man egentlig burde vært uthvilt med tanke på det som kommer med fødsel og tiden etter. er foresten i uke 38.

lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...