Gå til innhold

Problemstilling; rekkehus; er det vi eller naboen som har siste ordet over yttersiden av veggen vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har sin veranda inn mot vår vegg.

På akkurat denne veggen hadde det vært best å montert varmepumpe.

Men da vil jo de få vår ytterdel av varmepumpen plassert over hodet når de er på verandaen. (som forøvrig er på hele 45kvm)

En varmepumpe støyer vell en del uansett hvilket merke eller type en velger? Så jeg ser for meg at vi får et nei om vi spør om lov.

De har sin ytterdel av sentralstøvsuger festet inn til ytterdelen av veggen mot soverommene våre. (Høres fryktelig godt hver gang de slår på)

Hvem er det egentlig som har siste ordet i en slik liten potensiell twist?

Boligene står på et sameie; så det er ingen av oss som eier tomtene selv.

Vi har ikke hatt befaring her hjemme. Men etter det vi har lest oss frem til må/bør varmepumpen stå på nettopp den veggen for at vi skal få nytte av den. Med tanke på rominndeling osv.

Må inner- og ytterdel av varmepumpe stå på samme sted på veggen?

Hvis vi kunne flyttet ytterdelen sann ca 10meter sideveis og rett rundt et hjørne hadde den ikke vært til sjeanse for noen.

Vi får mest sannsynlig støtte til å sette opp varmepumpe grunnet sykdom. Da antar jeg at valgene av typer blir begrenset til leverandør og pris.

Skrevet

Regner med at husene er plassert litt skjevt i forhold til hverandre, slik at dere får litt av naboen vegg in mot dere ?

Vi bor i rekkehus, i borettslag. Vi administrerer den veggen som vi ser på fra vår eiendom. Det er jo streng tatt naboens yttervegg, men det er vi som har maling på den f eks.

Det samme gjelder motsatt nabo med vår vegg. Vi kunne ikke hengt en varmepumpe der - for det er hans uterom.

Skrevet

Dere kan fint ha utedelen på en annen vegg, og innedelen der dere vil selv. Så lenge de ikke er alt for langt borte fra hverandre selvsagt.

Legger bare et rør ute på veggen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...