Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en i vennekretsen som heter Maja, og som uttaler det Maaja. Altså slik man ville sagt det på engelsk. Jeg elsker det navnet, og selvom jeg syns Maja er nydelig i seg selv, så liker jeg altså Maaaja bedre.

Jeg syns også skrivemåten Maya er vakker, og føler det hjelper litt på uttalen om man skal si Maaaya.

Problemet er bare at når jeg sier navnet, sitter de fleste igjen som spørsmålstegn og lurer på om jeg egentlig mente Maja (rett frem).

Hjeeeeeeeeeeeelp! Har så lyst på navnet og den uttalen - men mister helt motet når alle sier det feil og syns det er rart å si det sånn!

Helt ærlig jenter, hva mener dere...? Må jeg kaste inn håndklet og velge noe annet (på M i så fall)?

Fortsetter under...

Jeg synes det er mye vakrere å uttale navnet rett frem. Trenger jo ikke å finne et annet navn på m når du synes Maja er nydelig i seg selv? :)

Kan jo velge å uttale det Maaaja dersom du synes det er penest, men vil nok få en del spørsmål og måtte forklare uttalen. Jeg synes det var vedlig tungvindt.

Maja er forresten et nydelig navn! Enig i at Maya er en pen skrivemåte :)

Maja/Maya er kjempefint :) Nydelig!

Syns det er pent både på engelsk og norsk, men hvis du vil ha den engelsk uttalen (altså med lang aaaa), så går jo det greit :) Man må bare si ifra :) Jeg kjenner ei som heter Erica, og hun uttalte det e-Riii-ca, ikke E-ri-ca. litt annerledes og uvant i begynnelsen, men så blir man fort vant til det :)

Andre fine navn på M

Madeleine

Mira

Mischa

Mathilde

Marielle

Martine

Moa

Mia

Mila

Milla

Molly

Mathea

Madison

Melody

Melissa

Melina

Meline

Melise

Maline

Malin

Malina

Den engelske og amerikanske måten å uttale navnet på, MYE-ah, er nydelig. Men det forutsatt av at minst en av foreldrene naturlig vil si MYE-ah. Ellers vil de fleste uansett si Maja rett frem, men du som mor kan jo alltids bruke MYE-ah dersom du vil. Men den er vanskelig å få til på norsk uansett, blir helt feil å plutselig si MYE-ah når du er midt i en norsk setning. Men som sagt, vakkert navn.

• 2 uker senere...

Takk for innspill folkens :) Skjønner jo at det er vanskelig å gjette seg til at det skal uttales Mye-ah, så det må vi nok bare leve med. Det går seg nok til, og de som kjenner henne kommer jo til å si det riktig uansett. Og siden Maya rett frem er et nydelig navn i seg selv, blir det nok det! Så gjenstår det bare å finne et mellomnavn som passer til det (siden sønnen min har to, vil jeg gjerne at hun skal ha et til også).

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...