Gå til innhold

Min hjemmefødsel... ;)

Anbefalte innlegg

Nå er ventetiden og spenningen over. Prinsesse kom i turbofart natt til 01.juni.

Gikk og la meg i 23 tiden, satt på en film og prøvde å slappe av. Kl. 23.20 kom første rie... Den varte ca 20-30 sek. Etter dette kom riene ca. hvert 10 ende minutt. Tenkte i starten at dette sikkert kom til å gå over, men de var såpass vonde at jeg måtte opp å gå.

Når kl. var kvart på ett vekte jeg samboeren min og sa at jeg trudde det var i gang. Han gikk ut på kjøkkenet og satte kaffien på ;), akkuratt som om dette var det mest naturlige som fantes. Jeg ringte jordmoren og sa at jeg trudde muligens det var i gang. Hun skulle kjøre med engang.

Stemningen var god, det var rene sumarnatta ute... De andre barna sov. Det var varmt og godt på kjøkkenet, så vi ble værende der inne. Jordmora kom ca. kl.01.25 og da hadde riene tatt seg skikklig opp. Jeg hadde da en følelsa av at dette kom til å gå fort.

Planen var at vi skulle være på badet, men jeg klarte ikke tanken på å forflytte meg. Jordmor og sambo danderte rundt meg med håndklær og støttet meg. kl. 02.20 kom prinsessa. Det er den fineste opplevelsen jeg noen gang har hatt... Helt fantastisk.

Jeg la meg i senga etterpå, og på morgonen så kom ungene etterkvart som de våknet og hilste på nurket. Helt utrolig! Jeg føler meg så takknemlig. Ikke noe stress, bare oss tre, stille og rolig.

Nurket var 3100 gr. og 49 cm. Og kom 14 dager før termin.

Lykke til alle dere andre!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141932182-min-hjemmef%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, dette var jaggu meg en drømmefødsel!!

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer overbevist over at jeg ønsker hjemmefødsel denne gangen, og har en helt annen holding og ro over meg, enn ved min første fødsel.

Har også en følelse på at det kommer til å skje før termin og at det kommer til å gå fort. Tok bare litt over 3 timer, fra 3 cm åpning da jeg ankom sykehuset, før prinsessa var ute. Intensivt, men raskt over.

Var i fantastisk form etterpå, og gikk selv bort til veie-rommet.

Kos deg så mye med prinsessa, jeg skal komme med min fødselshistorie her inne om ca 2 mnd når jeg skal til pers :))

Annonse

• 3 uker senere...

Gratulerer så mykje. Tenkt, så fantastisk kan ein fødsel vere og eg trur dei fleste har potensialet til å få det slik. Berre så dumt at ikkje fleire overveier heimefødsel som eit reelt alternativ.

Klarer ikkje å la vere å kikke innom av og til. Blir sjukehusfødsel på meg denne gangen og er veldig lei meg for det, men gleder meg over andre som velger heimefødsel og sprer det glade budskap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...