LoveInMyTummy Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Hvor lang tid tok det for dere å få eggløsning etter aborten? Håper at vi klarer å bli gravide igjen i løpet av sommeren. Har inntrykk av at det er mange som blir gravide raskt igjen. Stemmer dette?
lania Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hei Jeg fikk første mens 26 dager etter utskrapning, men jeg tror ikke jeg hadde eggløsning imellom. Jeg målte temperaturen og registrerte ingen skift. Siden har jeg lest på nettet om at det er ganske vanlig med en syklus uten eggløsning etter en abort. Neste syklus tror jeg at jeg hadde eggløsning på dag 24. Så det presise svaret på spørsmålet ditt er vel 50 dager - hvis jeg har rett i at jeg skippa en eggløsning. Siden den gang har syklusen min stabilisert seg, og jeg ble gravid nå, i syklus nummer 4, 2. prøveperiode. Lykke til!
lania Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 (Vi ventet to sykluser før vi prøvde på nytt, etter anbefaling fra lege/sykehus om å vente 2-3 sykluser. Men jeg hadde en nokså sein MA, i uke 18, så det er ikke nødvendigvis anbefalt å vente så lenge.)
på'n igjen:)*fødeklar* Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 hei jeg hadde en SA i februar og ble gravid igjen i april... men desverre gikk det galt denne gangen også.. Så noe spesifikt svar på når er vel litt vanskelig å si tror jeg. det er så individuelt fra person til person. Men at man har en mens etter SA er ihvertfall anbefalt her hvor jeg er. Nå tror jeg at jeg skal vente i noen mnd før jeg prøver. men det mest pga psyken. ønsker deg masse lykke til med prøvingen:)
bibbi@ Skrevet 4. juni 2010 #5 Skrevet 4. juni 2010 Håper du blir raskt gravid igjen, Bimsen! Mitt intrykk her inne er at det svinger veldig hvor lang tid det tar. Gikk det greit for deg å bli gravid forrige runde, så er det i alle fall ingenting som skulle tilsi at det tar lengre tid nå. Så utrolig gode nyheter at du er gravid igjen, Lania! Jeg krysser alt jeg har for deg:) Hvordan føles det? Håper snart jeg kan joine deg. Har fått ny jobb, og ting er litt mer på plass hva angår livets andre småting, så håper at kroppen roer seg og at det snart er en liten på vei.
Solstråle_76 Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Jeg hadde en SA midt i mars og hadde første mens igjen ca. 8 uker etter. Nå har det gått 7 uker siden den mensen, og fremdeles ingen mens. Vet ikke om jeg har hatt eggløsning, da jeg ikke sjekker det på noe vis. Vet ikke hvor lang tid som er normalt, men føler at min kropp ikke er helt som normalen:-(. Lykke til videre - håper det går raskt for deg:-D
Moosh Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Jeg hadde SA i begynnelsen av mai og i slutten av mai fikk jeg noe som kunne være mens. Det kom veldig lite blod, nesten bare brunlig utflod. Merket ikke noe til eggløsning i mai. Nå er jeg gravid igjen (ca 5 uker) så da hadde jeg eggløsning som jeg vet om ca 6 uker etter at SA begynte. Håper det går bedre denne gangen. Lykke til alle sammen.
LoveInMyTummy Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2010 Hei igjen jenter! Jeg har faktisk hatt eggløsning i helga, bare 2 uker etter utskrapningen:) Har hatt el-slim og eggløsningsmerter: Virker som kroppen min er "normal" igjen. Tok også en graviditetstest før helga og den var negativ (så jeg ikke blir lurt til å tro at jeg er gravid igjen pga av høy hcg etter forrige graviditet.) Lykke til dere også!
Tøvsjura Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Jeg fikk påvist produksjon av egg på etterkontroll 1 uke etter med.abort (inkomplett abort i 12.uke). Sluttet å blø 15 juni, hadde ubeskyttet sex 16 og 18 juni (i den forventede el-perioden). Tok graviditetstest 1 uke etter kontrollen hvor testen slo ut svakt positiv, tok en ny samme uke jeg hadde el - den ble blenda hvit. På lørdag og i dag har jeg igjen testet svaaakt positivt, så nå lurer jeg på om jeg har blitt gravid igjen. Er over 4 uker siden med.abort.
Solstråle_76 Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 Ikke så rart mensen lar vente på seg.. Tok en test i dag tidlig, for å bare sjekke da jeg hadde planer om jentekveld med vin i morgen - det utgår glatt:-D Så da må jeg ha hatt eggløsning en gang 3 uker etter forrige mens (sånn ca. 4-5 juni). Så da har ikke kroppen vært så ute å kjøre som jeg har trodd. Så nå håper jeg bare spiren sitter denne gangen. Lykke tiil videre, jenter:-D
Marianne73 Skrevet 30. juni 2010 #11 Skrevet 30. juni 2010 Åhh, gratulerer så mye og lykke til, Solstråle! ) Jeg har EL nå, håper jeg kommer etter om 14 dager...
Solstråle_76 Skrevet 1. juli 2010 #12 Skrevet 1. juli 2010 Takk for det, Marianne73. Krysser fingrene for at det går rette veien for deg og:-D
Tøvsjura Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Grattis Solstråle_76! Håper jeg slår følge med deg snart, skulle hatt tante rød for 3 dager siden, fortsatt ingen tegn til den og negative tester :/
CI82 Skrevet 5. juli 2010 #15 Skrevet 5. juli 2010 Jeg på ullevål og fikk beskjed om SA idag. Hun som sjekket meg sa at jeg burde vente til neste menstruasjon om ca 4-6 uker og etter den var det bare å prøve igjen. Gratulerer til dere som har blitt gravide igjen og ønsker dere andre lykke til. Satser på å prøve igjen om ikke så lenge, håper på det går bedre neste gang
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. juli 2010 #16 Skrevet 12. juli 2010 Jeg var også på Ullevål, det var på torsdag, og i de skrivene jeg fikk med hjem står det at man kan forvente mens om ca. 4-6 uker, ja, og hun som sjekket meg sa også at man burde vente til etter denne, men at etter det var det bare å prøve igjen, om man ville. I det hele tatt ble jeg veldig godt mottatt og fikk god informasjon hele veien, både muntlig og skriftlig, heldigvis.
Tøvsjura Skrevet 12. juli 2010 #17 Skrevet 12. juli 2010 Solstråle_76; jeg fikk mens for 4 dager siden og har nå beregnet el til 23.07 Det var godt å få tilbake TR selv om hun var 11 dager for sen, godt å vite at alt er normalt igjen. Nå er det bare å vente et par dager før det er full kjør med prøvinga igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå