ALIICE Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Hei! Legger dette inn her også! Testet positivt i forrige uke og er selvfølgelig i lykkerus, men samtidig svært engstelig for at noe skal gå galt. Jeg sykmeldte meg en ekstra uke etter positiv test, siden det har vært en svært tøff periode. Nå lurer jeg på om jeg skal be om enda en uke. Har en krevende jobb og er dessuten tatt ut i streik nå. Kjenner ingen plass at jeg har lyst til å sitte ute å være streikevakt. Jeg er avhenig av at kroppen min ska "oppføre seg pent" så tidlig i graviditeten, for at dette fortsatt skal gå bra. Hva ville du/dere gjort? Sykemeldt dere en ekstra uke, eller?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hei du! Jeg ville ikke nølt med å diskutere sykemelding med legen min om jeg var i din situasjon, det er jo han som vurderer om det er medisinsk forsvarlig for deg og nurket ditt. Lykke til med hva du bestemmer deg for.
ALIICE Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2010 Tusen takk for svar Turva! Det er jo en rimelig spesiell situasjon dette, og kan ikke sammenlignes med mitt forrige svangerskap for 6 år siden, da jeg ble gravid naturlig. Vi har jo mildt sagt lagt ned en god del mer energi for å få dette til, enn de som blir gravide når de ønsker det;) Masse lykke til med ditt novembergull og kos deg med graviditeten <3
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Hei og gratulerer med positiv test ) Jeg ville gått for å sykemelde meg lenger, dette er kun du som kan kjenne på. Gravide som sliter seg gjennom krevende arbeidsdager får ikke noe stjerne i boka fra meg, men det gjør de som tar vare på seg selv og kjenner sine egne grenser Lykke til da og kos deg med magen
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Jeg er veldig enig med de kloke kvinner som har skrevet over her:) Hvis det er noen gang i livet vi virkelig har lov til å være litt egoistiske, så er det nå Føler de fleste som har slitt litt ikke har noen problemer med å få sykemelding. Sier fastlegen nei, ta den gynekologen du har brukt:) Så kjære deg, vær dronning og stå på kravene, lykke til:)
ALIICE Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2010 Tuuusen takk for gode, kloke svar damer:) Føler meg som en dronning ja:) he-he... Har en utrolig forståelsesfull lege, så regner med det skal gå fint:) Ny hcg prøve i dag (rd 20), viste fantastisk fin stigning 4500:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Det er du som kjenner det best på kroppen og dersom du vurderer det så snakk med legen din om det. Føler du at du trenger en videre sykm så gjør du nok det
ALIICE Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2010 Hei igjen! Var innom til legen i dag, og han mente jeg burde være sykemeldt ut den uka jeg skal på første ul. Da har jeg mest sannsynlig fått bekrefta at alt så bra ut, og jeg har rukket å trappe ned en del på støttebehandlingen jeg går på. Så takk for støttende tilbakemeldinger og ha ei trivelig helg allesammen:)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 5. juni 2010 #9 Skrevet 5. juni 2010 Jeg var hjemme til uke 12 og angrer ikke et sekund...både kropp og sjel var skikkelig kjørt etter forsøket...jeg trengte de ukene til å komme litt ovenpå...legen hadde full forståelse etter vår historie... Vurderer å roe ned på slutten og...men først ferie :-D Ikke stress på jobb...lytt til kroppen... Lykke til med reisen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå