Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette spørsmålet har jeg sikkert stilt minst 20 ganger :))

Men jeg prøver meg igjen; trente dere noe i rugetida? Jeg har, på ALLE mine tidligere forsøk, "bare" gått turer i rugetida, har ikke tort å sykle på ergometersykkel engang. I dag jogget og gikk jeg ca 9 km, med sekk på ryggen. Fikk satt inn ett fryse-egg på tirsdag. Tror dere dette var veldig dumt av meg?? Jeg er vant til å trene ganske mye, og er litt lei av alle disse rugeukene uten trening. Isnurkets mamma har det også mye bedre hvis hun får trent litt.

Er det noen som vet eventuelt på hvilken måte trening/jogging kan være negativt for ivf-resultatet?

Ha en fortsatt fin dag i go-været :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141931875-trening-i-rugetiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke akkurat go-vær her men... :-) her øsepøser det ned, usj...

Jeg tror at så lenge mor har det bra, så har nurket det bra. Jeg spurte om akkurat det samme da jeg ruget, og fikk beskjed fra legen at jeg skulle leve som normalt, og det er jo forskjellig ut i fra hvor mye man trener. Det eneste hun frarådet var spinning de 14 første rugedagene. Hvis man er godt trent og har trent mye før innsetting så fortsett med det, men man trenger jo ikke å ta seg helt ut. Det de sa også til meg at hvis man er helt utrent så skal man ikke pluteslig begynne med hardtrening når man ruger.

Lykke til med rugingen av isnurket ditt ♥

Jeg trener ganske aktivt til vanlig (langloeping og trening inne), og fikk klar beskjed om at jeg ikke kunne fortsette med det mot slutten av stimuleringen da eggstokkene kan vri seg. Etter innsett fikk jeg saa beskjed om aa ta det med ro, ingen store anstrengelser, ikke noe loeping, hopping, bading, sauna, tunge loeft etc etc..

Tror nok det er litt forskjellig fra person til person, men har selv valgt aa ta det med ro, da jeg ikke vil klandre treninga om det ikke skulle klaffe...

Hei.

Tusen takk for svarene.

Det er ganske frustrerende at vi får forskjellige svar angående trening i rugetida, etter hvilken lege vi spør. Argumentet for å ikke trene etter uttak og innsett ved ferskforsøk, skjønner jeg; eggstokker som er store, sårhet ifm uttak mm. Men den problematikken er jo ikke der når man setter inn fryse-egg. Og egget kan vel ikke "falle ut" under en joggetur, skulle jeg tro? Inni hodet mitt vet jeg at det ikke er slik, men på joggeturen i dag, prøvde jeg å lande forsiktig på tærne og fjære mest mulig (det ble en merkelig joggestil), for at jeg ikke skulle "trampe" ut egget.

Men du, det var veldig ok å føle at jeg fikk trent litt. Jeg føler meg rett og slett veldig STRESSA i kroppen for tida (gjør dere?), og da hjelper faktisk trening.

Sender en klem + masse sol og varme til de som trenger det :)))

Annonse

Jeg mener det var en dansk studie som sa at trening med hopp og sprett økte faren for SA.

Men jogging (antar du har gode sko) er jo ikke akkurat hopp og sprett og om det gjør noe fra elelr til, skal godt gjøres å bevise.

Eneste jeg synes høres logisk ut,e r at alt med måte, man må ikke akkurat løpe maraton i rugetiden men trenger neppe å sitte stille heller

lev normalt men unngå store sprett og tunge løft...

tror det er viktig å lytte til kroppen...

jeg regner med at aerobicinstruktører også blir gravide?

jeg har gått rolige turer etter noen dager på sofaen med beina høyt hevet...mye fordi jeg har hatt full runde med hormoner og uttak hver gang...det har gjort vondt rett og slett...

lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...