Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bare lyst til å dele med dere som snart skal kanskje skal sende barna i barnehage. Vi fikk vårt første barn på slutten av året 2002 og stod dermed bakerst i køen for plass og endte opp med tilbud om plass i en kristen barnehage. Ingen av oss er praktiserende kristne (av barnetroen), så jeg var svært skeptisk. Skeptisk av mange grunner som man kanskje bør være (hva lærer de der som jeg ikke kan svare på/fullføre, hvordan blir overgangen fra kristen barnehage til normal skole osv osv) Forskjellen mellom vår barnehage og de andre var at de ba bordbønn før de spiste og at ved høytider snakket de om kristne hendelser. Jeg var skeptisk i sikkert ett år, diskuterte mye med de (kanskje litt pga min egen frykt for det ukjente), De sa at jeg skulle si fra om det var noe som helst jeg ikke likte. Det gjorde jeg og de rettet seg etter det. Når jeg etterhvert begynte å senke skulderne så jeg plutselig at barnet mitt utstrålte utrolig trygghet. De lærte mye om hva som gjorde andre glad, de fokuserte så utrolig på hver enkelt barn og hva akkurat dette barnet trengte at selv de små lærte tidlig empati. Da hun begynte på vanlig skole var det aldri et problem. Der var det ingen som snakket noe særlig om Gud eller Jesus så det bare ebbet ut om man kan si det. Men hun hadde med seg en stor ballast, en ballast av trygghet og tro (både på at noen ivaretar henne og egen selvfølelse)

For 6 mnd siden begynte min sønn i samme barnehage og jeg opplever akkurat den samme følelsen. De "ser" hvert enkelt barn og bruker tid på å styrke barnet. Han stortrives og er så trygg og jeg lover deg det varmer et mors hjerte. Vet jo ikke om det er spesielt for denne barnehagen i akershus. Hadde bare lyst til å fortelle dette til de som kanskje er i tvil når de hører at det er en kristen barnehage:) Min erfaring ble ihvertfall veldig god.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som en kjempe god barnehage:)

• 4 uker senere...
Skrevet

hvilken barnehage er dette??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...