Gå til innhold

Jeg har fått gode nyheter:-)

snart40

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke var jeg til ultralyd. Jeg var da 11 uker på vei. Der fatn de at nakkefolden var litt stor. Vi ble sendt til Trondheim dagen etterpå. Der tok de utvidet ultralyd og blodprøver. Vi var selvfølgelig veldig bekymret og nervøse. Det har vært ei forferdelig uke som jeg ikke unner min verste fiende å oppleve.

I går fikk vi endelig beskjed om at det var gode resultat fra prøvene.

Ut fra alderen min (39) fikk jeg vite at det var 1:127 sjanse for at fosteret kunne ha Down Syndrom, men etter at resultatet av blodprøvene min hadde kommet, hadde legen kunnet senke alderen min til 35 år og da er sjansen for Down syndrom sunket til 1:256. Dermed er det 99,4 % sikkert at fosteret er friskt:-)

Dette er fantastiske nyheter som jeg gjerne ville dele med dere.

Nå kommer vi antakelig ikke til å ta fostervannsprøve. Legen sa at det er større sjanse for å miste ved fostervannsprøve enn sjansen for å få en barn med Down Syndrom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott og høre! Gleder meg på dine vegne. Kan godt skjønne at dere hadde noen tunge dager i uvisshet... Jeg skal selv til Trondheim om to uker. Er litt redd for en beskjed som skal sette meg i usikkerhet i forhold til videre valg. Iblant tenker jeg at det hadde vært like greit å ikke vite noe, men kommer nok likevel til å dra. Får håpe på det beste!

Skrevet

gratla, var selv på duo prøve med omtrent samme resultater som deg. Vi tok heller ikke fostervannprøve da jeg har abortert 4 ganger tidligere, tok ille sjansen. Er nå 31 fulgåtte på mandag og alt ser bra ud. Masse lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...