Ilenna Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Nå som det er så varmt så skal jenta mi få litt kokt vann i tillegg til mm. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan tilsette vannet for at ho skal like det? Vi skal på hyttetur i dag så det blir første gang hun får vann.
Rødhette <309+<312 Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Hvor gammel er jenten din? Vi begynte med tilvenning av vann når mini var 4mnd, da begynte vi med grøt, og han fikk ett par skjeer med kokt vann. Når han var 6mnd fikk han tutekopp og da fikk han kaldt vann fra springen, vi har aldri tilsatt vannet noe. Nå er han snart 1år og elsker vann, koppen er med overalt!
Ilenna Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2010 Hun er 3 1/2 mnd. Jeg ringte helsestasjonen i stad da jeg fikk rådet om å gi henne litt vann, da det var unormalt lite tiss i bleien hennes i gårt kveld, men da glemte jeg å spørre om dette. Jeg tenkte jeg kunne prøve å få noen dråper med mm i vannet, men jeg er ikke så god på håndpumping.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Sønnen min var heller ikke så glad i vann til å begynne med, men han drakk litt. Da han fikk oppkast og diare måtte jeg få i han mye veske, og da halvblanda jeg med sånn babysaft på glass. Da drakk han godt. Da han ble frisk igjen, kuttet vi ut den safta. Var spent på hvordan det ville gå, men han drakk vanlig vann når han var tørst. Jeg har tro på at de venner seg fint til det over tid.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Nå er han 6,5 måned og drikker opptil 150 ml vann i døgnet:-)
Nikki 75 Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 Har du prøvd å gi henne vann? Hvis ikke, så må du jo prøve og se om hun liker det før du trenger å bekymre deg for å tilsette noe. Jeg har gitt min 2 måneder gamle sønn litt av og til, og han drikker det som det er.
Rødhette <309+<312 Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Jeg ville prøvd å gi hun litt vann og se om hun liker det før du tilsetter noe, eller så har de sånne barnedrikker i butikken, mener de skal ha for 4mnd også. :-)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste å blande noe i vannet. Hun skal jo lære å drikke rent vann uansett. Blir litt som de sier når det gjelder tilvenning med mat: begynn med de kjedelige smakene. For om man begynner med det søte er det ofte vanskeligere å få dem til å ta andre ting etterpå. Men om du MÅ ha noe i, er det vel den eneste drikken beregnet på 4mndrs baby
Catias Skrevet 3. juni 2010 #9 Skrevet 3. juni 2010 Vann smaker jo ingenting, så det skal jo ikke være noen grunn til ikke å like det....tror de fleste rynker litt på nesa i starten når de får vann. De lærer seg fort å like det, og er de tørste drikker de vann. Hadde jeg vært deg, hadde jeg virkelig ikke tatt noe i vannet, det er noe av dummeste du kan gjøre.....men det er jo min mening.
Ilenna Skrevet 4. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2010 Ho fikk vann på hytteturen i går og det gikk greit. Det så ut som at ho ble litt forvirret at det ikke var mm i flaska. hehe I dag var ho litt grinete og da ville ho verken ha mm eller vann da vi var på stranda. Men men.. Hun spiste bra nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå