Chickenmum Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Minsten blir 4 mnd om halvannen uke, men har den siste uka tullet veldig med nattesøvnen. Våkner mye oftere, og prøver å ta morgen tidligere. I tillegg er han mer sutrete enn vanlig. Jeg ammer og ammer og ammer, men det virker ikke som om produksjonen vil opp like mye som behovet hans er. Er fristet til å finne fram grøtpakken litt før tiden - andre som har erfaringer om dette?
Tjorven82 Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Jeg sliter med samme problemet. Jeg har en datter som er 13 1/2 uke. De siste nettene har hun våkna tidligere og tidligere. Syns også hun er mer sutrete på dagen enn hun har vært tidligere. Jeg prøvde risgrøt (tilsammen max en teskje) her en kvelden. Etter en times tid virka det som hun fikk veldig vondt i magen, men d gikk over. Hun sov nesten 2,5 timer lenger enn uten grøt. Men så har jeg hørt at viss en slutter å nattamme så går produksjonen veldig ned, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.
Chickenmum Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har ingen ambisjoner om at han sover natta gjennom, men litt lengre soveøkter hadde vært herlig. Så kan jeg gladelig nattamme en gang og to likevel. Men når det ammes annenhver time fra han legger seg, så blir det litt slitsomt i lengden... Iallefall når vi hadde det så bra for litt siden. :-)
ingrid23 Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Her startet vi faktisk med helt tynn grøt før gutten var tre mnd... Han er en stor gutt og trengte mye mat fra starten av... Han ble nok litt roligere da han fikk litt grøt... Jeg pumpet ut litt morsmelk og blandet i litt maisgrøt pulver... tror det er lurt å starte med den grøten og blande med morsmelk, dersom man starter tidlig, for da blir det ikke spå mye nytt for magen på en gang... Nå er han seks mnd, spiser en stor skål grøt til kvelds, men ammer fortsatt minst en gang pr natt.....
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 har dere vurdert å starte med velling først? Jeg startet med velling da min sønn var på samme alder. fordi han drakk veldig mye melkt. Det hjalp litt på søvnen også.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. juni 2010 #7 Skrevet 3. juni 2010 Jeg ga sønnen min velling på kveldsflaska. Blandet ei ss grøtpulver i 170 ml melk. Jeg brukte risgrøt. Mye av maisgrøten blir liggende igjen i flaska. Etter en til to ukerøkte jeg til 2 ss pulver i samme mengde melk.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. juni 2010 #8 Skrevet 3. juni 2010 Som de andre sier sier bør du kanskje prøve velling først.. Jeg vil også anbefale maisgrøt med mm ettersom det fortsatt er litt tidlig med grøt. Mild for magen samt at mm hjelper på fordøyelsen. Men ikke forvent deg underverk mht nattesøvnen. Funket ikke med grøt for mine to iallefall..Måtte opp mange ganger på natten fra de var knappe 4mnd selv om de hadde for vane å sove 8-9 timer uten mat før de ble 4mnd...
Chickenmum Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2010 Endte opp med å gi 3 teskjeer med grøt - og han svelgte godt unna. Tydelig at han likte smaken (risgrøt). Valgte å ikke bruke morsmelk, ettersom vi reiser til syden om kort tid og det blir enklere å bruke kokt vann, enn å ha med pumpe jeg må sterilisere. I tillegg ønsker jeg ikke å bruke flaske i forhold til sugeforvirring og amming. Satser på det går greit jeg. :-)
Julelita Skrevet 3. juni 2010 #10 Skrevet 3. juni 2010 Jeg pumpet meg og blandet i maisgrøt da vi var i syden, og det gikk helt fint ift sterilisering. Men jeg hadde mindre melk der enn hjemme, og fikk etter få dager ikke ut nok til grøten. Heldigvis kan maisgrøten også blandes med mme. Jeg hadde med meg slike ferdigpakker med nan. Det er genialt (da har man med alt hjemmefra) og det gikk ned på høykant. Snuppa mi får magevondt av risgrøten fordi det er melk i den - og hun er over 6 måneder. Test ut om gutten din tåler risgrøt før dere drar. Hvis ikke kan du prøve maisgrøt + mme, det er mildere for magen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå