Gå til innhold

Camembert ost?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise det?? Den er jo pasteurisert.. ?! Var ei venninne som sa jeg ikke burde spise det.. ?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha styrt unna...Pasteuriserte oster kan også inneholde Listeria. Jeg har også lyst på Camembert og Brie....Må nok vente til den lille er født i oktober...

Skrevet

hmm.. det står jo at man skal styre unna myke oster som er upasteriserte, men pasteuriserte står det ingenting om. kanskje best å styre unna for sikkerhetsskyld...

Skrevet

det er upastruiserte oster man skal styre unna,mange brie og camenbert fra utlandet er ikke pastruisert er derfor de skriver det.Tror det meste som er produsert i norge er pastruisert. Jeg spiser det så lenge det er pastruisert.

Skrevet

Gravide skal ikke spise brie og camenbert!

Info hentet fra matportalen.no:

Melk og meieriprodukter

Generelt: Unngå upasteuriserte meieriprodukter (pasteurisering betyr at produktet er varmebehandlet). Flere oster kan være laget av upasteurisert melk (rå melk). Osteprodusentene i Norge og EU er påbudt å merke disse ostene spesielt. Unngå også myke oster laget av pasteurisert melk, som brie, camembert og blåmuggoster (bakterier). Faste oster av upasteurisert melk, som grana padano og parmesan, regnes som trygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...