Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Viss jeg tar (er det 36 uker?) med full lønn og pappaen tar sine 10 uker fordelt på en dag i uken i 50 uker, får jeg da permisjonspenger bare 4 dager i uken?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 "får jeg da permisjonspenger bare 4 dager i uken?" Ja
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 ok Men vet du om permisjonen min da blir forlenget med de dagene far er hjemme?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Ja, for samlet lønnet permisjon kan ikke overstige 100 %. Så om far har 20 % (dvs en dag i uka om han jobber normalt) lønnet permisjon, kan du maks ha 80. Og da forlenges jo permisjonen din - men du må lage avtale om dette. Du kan ordne det slik at du får ulønnet permisjon den femte dagen, men mulig du likevel må ha skriftlig avtale med arbeidsgiver. Snakk med nav
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 anonym over her tar feil. Dere kan ha inngtil 150% betalt foreldrepermisjon samtidig, men da forkortes jo selvsagt perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå