Gå til innhold

Mangen her inne som har barna i barnehagen selv om det er streik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår barnehage er det sånn Det er sånn tilsynsordning men min kjære sier jeg ikke må benytte meg av tilbudet for da støtter jeg streikerne fordi det dem gjør er streikebryteri.Han tenker ikke på hvor viktigt det er for vår datter å være sosial å leke med andre barn rundt sin egen alder.

Hva synest å mener dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig en fordel med den bittelille kommunale familiebarnehagen vår, den er ikke berørt av steiken. Hipp, hurra.

Skrevet

Barnet ditt tar jo ikke skade av å vere vekke fra bhg de dagene de er streik da...

så eg selv hadde ALDRI benyttet meg at de selv om de var mulig å levere barn til sånn tilsynsordning...

Er de streik, så er de streik. Støtter streikerene.. ja de går ut ove noen, mere en noen andre, men sånn er de bare...

Skrevet

Vår barnehage er ikke berørt av streiken, men av de jeg kjenner så leverer alle barna sine i barnehagen dersom den er åpen fra 10-14, ja.

Skrevet

Her er barnehagen stengt -både den minsten går i og den jeg jobber i. Jeg er ikke tatt ut i streik, så jeg må på jobb hver dag likevel, og gjøre diverse papirarbeid og annet forefallende. Minsten er hjemme hos pappa(jobber flexitid) eller hos bestemor.

Skrevet

Hadde bhg vært åpen med begrenset åpningstid hadde jeg benyttet meg av det, helt klart. Jeg er imot denne streiken, den fucker opp alt. Dessverre er bhg stengt fullstendig.

Skrevet

Barnehagen vår er berørt av streiken, men har redusert åpningstid. Dette med det personalet som ellers ville vært der men som ikke er tatt ut.

Så lenge de som er der ikke tar over de streikendes oppgaver er ikke denne tilsynsordningen noe problem, og ikke streikebryteri.

Men nå er det straks slutt på vikarene i bhg vår, for de settes bare opp på vakter for to uker av gangen, så de som var satt opp før streiken var faktum har jobbet som normalt, men de får ikke satt opp nye vakter så lenge streiken pågår. Det ville vært streikebryteri.

Streikebryteri er ikke å fortsette å gjøre jobben sin som før, det er å overta en streikendes arbeid eller at en streikende selv stiller på jobb.

Så her tar mannen din rett og slett grundig feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...