Preggers Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har et par veldig alvorlige problemer i huset mitt som må ordnes før babyen kommer i Dessmber: 1. Det er E Coli bakterie i brønnen og jeg trenger penger til å koble meg på det kommunale vannanlegget 2. Jeg har fått fyringsforbud fordi det har gått hull inni pipen. Det koster 35 000 å få fikset det. Jeg får en vinter baby så det blir skikkelig kaldt her... Dette plager meg veldig. Jeg tjener ikke mer enn 8000+ i mnd, har en deltidsjobb. Jeg kan ikke få lån i bank basert på det. Kan noen gi meg noen gode råd, har jeg rett på denne type støtte fra NAV? Tilsammen trenger jeg vel 70 000 for å få orden på pipen og vannet.
påtjukken Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 ja det var jo veldig alvorlige problemer så må fikses kjapt.. kan du ikkje få noen til å være kausjonist på ett lån? eller låne privat om du har noen i familien du stoler på? så lenge du vet du klarer betale tilbake så går nok det fint... gå på mittanbud.no å få best mulig priser på jobben.. lykke til
Preggers Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2010 Takk for tipset, jeg har en bror som er stinn i penger. Kanskje han kan være kausjonist...? Er bare det at jeg ikke liker å spørre ham om hjelp. Men nå kan jeg ikke tenke på den dumme stoltheten min lengre
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 .. er ikke dette sånn som Nav evt. kanskje kan hjelpe med? Det går jo på barnet du venter, sitt ve og vel. Evt. at du kan få lån via Nav til det... Er ikke helt inne i Nav's systemer og ordninger, men.. Det er kanskje verdt å spør.
enlitenpågang Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Dette er ikke noe man får dekt av nav, nei. Hos nav kan du få sosialstønad til det aller mest nødvendige (mat, husleie, strøm, lege, barnehage) men da må alle andre måter å få inn penger på være utelukket (jobb, lån, studielån, formue, forbruksreduksjon, bostøtte, etc.). Nav vil nok bare be deg om å flytte eller få deg fulltidsjobb hvis du ikke har råd til å utbedre boligen din. De vil mye mulig be deg om å selge bilen også for å redusere forbruket, den er ikke livsviktig mener de.
maria isabell Skrevet 3. juni 2010 #6 Skrevet 3. juni 2010 hva med å selge huset og kjøpe en liten ny leilighet i nærommrådet? tjener du 8000kr pr mnd er dette veldig lite å klare seg på viss du i tillegg skal ta lån pga pipa og vannet... rekner med huset oer gammelt og en skal ha ganske så solid inntekt for å bu i et gammelt hus da det alltid er noe som må gjørest:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå