Gå til innhold

Dette gjør meg forbanna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som jobber i en barnebutikk. I dag kom det et par som skulle ha seg klær til sin lille på sikkert 2-3 år.

Han gikk bort til henne å sa: Skulle hatt noen klær til min feite datter, hun har downs...

HVA I HULESET ER DET Å SI??? Stakkars lille, må ikke ha det så bra hjemme :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datra er tjukk, har downs og foreldre som gir henne mat og kjøper nye klær.

Ja, hun har det nok superfælt!

Skrevet

Så du mener at kriteriet for om et barn har det bra er at det får mat og klær? Da håper jeg ikke du har barn, for de har nok noen andre behov også!

Skrevet

Hun har en mor med enten dårlige holdninger og et litt uverdig menneskesyn - eller en mor som er flau og prøver å ta avstand ved å lage en usmakelig form for humor omkring barnet sitt. Vet ikke hva jeg syns er verst, men jeg tipper ethvert barn heller vil vokse opp som fattig, fillete, sulten og ELSKET, enn rik, velfødd og latterliggjort...

Skrevet

Han er nok drittlei folk som maser og glor....folk eier ikke manerer. Er ikke sikkert det var ment på noen negativ måte, var bare sånn rett ut at slik er hun og vi trenger klær :-)

Skrevet

Kan være en keitete måte å si det på, ikke alltid menn vet hvordan de skal ordlegge seg. Mennesker med Downs er ofte overvektige og han ville kanskje forklare hvorfor på en litt dum måte... Hun trenger gjerne vide klær hvis hun trekker ekstra i bredden.

Skrevet

For en kronidiot av en far! Er nok ikke sikkert at hun har det fælt hjemme, men synes ikke det var særlig fint sagt om sin egen datter.

Er iallefall ikke noe jeg kunne sagt om min datter.

Skrevet

Så utifra den ene setningen så hører du at de bedriver omsorgssvikt og ikke gir datra det hun trenger?

Er du klarsynt eller?

Jeg hører av setninga at datra er feit (ergo hun får nok mat), hun har downs og hun trenger nye klær (ergo hun har foreldre som kjøper klær til ungen).

Noe mer enn det kan vi ikke vite om denne familien.

Og at du av mitt forrige innlegg leser det dithen at jeg ikke burde hatt barn. Vel.... Du burde ikke tillegge andre egenskaper og kvaliteter de kanskje ikke har kun basert på løse ord og setninger.

Skrevet

Minner meg om da det ringte på døren her en dag, og min eldste sønn på 18 fikk seg et lite sjokk da det stod en mann der og sa: " skulle bare hente min skitunge...."

(???)

(Ja, min datter på 6 hadde besøk av nabogutten på samme alder...)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor denne faren måtte opplyse om at dattra har downs.

Som om jeg skulle komme i butikken og si til betjeningen; Jeg skal ha klær til min sønn, han er tynn og har ikke downs!

Det må da være mulig å opplyse butikkdamen om at dattra er feit, på en penere måte. Feks. si at dattra er god og rund.

Skrevet

"Hun har Downs" skulle kanskje forklare at dattera var feit, at det ikke var hans feil liksom... Men hele kommentaren hørtes jo forferdelig sleivete og fæl ut.

Skrevet

...Kan jo faktisk være han tenkte at hun da kanskje trenger klær som tåler litt mer? Noe behagelig... Eller noe?

Fy f* for noen synsere dere er. Hehe. Hvor i all verden er det feil å si "Jeg trenger klær til min datter. Hun har downs".

Det er jo dere som er oversensitive?! Det er dere som tror at det ikke er bra hvis en far innrømmer høyt at dattera har downs? Det finnes faktisk dem som blir stolte av sitt barn med downs! Så at de ønsker å fortelle hele verden om at dattera deres har downs, har da overhode ingenting med omsorgssvikt eller at hun ikke har det bra, og gjøre.

Hehe.. Nei, dere er noen imponerende mennesker her inne...

Skrevet

Problemet var vel ikke at han opplyste om at hun hadde downs, men at han omtalte henne som feit.

Skrevet

Nei, jeg leser ikke omsorgssvikt inn i dette. Jeg sier bare at mat og klær ikke er kriteriet for om et barn har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...