Gå til innhold

Noen andre som har pappadalter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 2 år er en skikkelig pappadalt. Om hun slår seg eller trenger trøst skal hun alltid "opp til pappa". Hun har alltid kontroll på hvor han er, og skal bli med når han skal inn i et annet rom, ned i kjelleren osv. Hun får lov til å komme opp i senga vår om natten om hun våkner, og i går natt da hun kom opp i sengen presterte hun å si "mamma gå ut", og gjett hvem som tilslutt måtte legge seg på sofaen for at det skulle bli nattero????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første tanke: du må IKKE la jenta di kaste deg ut av senga, kvinne! Ærlig talt

Skrevet

Huff, må være kjipt at toåringen bestemmer i hjemmet. Total kapitulasjon...

Skrevet

Slik var jeg også som liten og jeg er fortsatt ikke spesielt begeistret for mamma

Skrevet

Tenkte at det sikkert kom til å være mange som ville henge seg opp i den siste setningen.

Jeg har også en pappadalt. Gutt på 2 år som konsekvent har pappa som sin favoritt. Helt greit egentlig han aviser ikke meg på noen måter og vi koser masse vi to, men han elsker å leke med og å værer med pappaen sin.

Skrevet

Her får hun høre det, ikke mye trøst å få.

Råd nummer en: ikke la ungen bestemme hvor du skal sove om natten, sett deg i respekt og lag rammene for deres samvær. Du er voksen og kan faktisk bestemme at nå skal du være med mamma på tur feks. Gi henne positive opplevelser som hun kan forbinde med deg. Selvfølgelig kan det fremdeles hende at hun foretrekker pappa, men sånn er det bare. Noen mennesker kommer bedre overens med hverandre enn andre. Men ikke la deg tråkke på. Du gjør deg selv en bjørnetjenteste. Vær fornøyd med å være en god nummer 2 som selv bestemmer hvor hun skal sove om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...